Trusted Brands 2015 – Mărcile în care au încredere românii

România | 5 Mai 2015

Ce companii si ce marci au reusit sa pastreze sau sa castige increderea romanilor in acest an? Care sunt masinile, bancile, cosmeticele sau medicamentele pe care le prefera? Dar ceilalti europeni?

Raspunsurile la aceste intrebari si la multe altele le dezvaluie Trusted Brands 2015, cel mai important studiu de piata asupra consumatorului in Europa, realizat de Reader’s Digest. Obiectivul studiului, ajuns in acest an la a cincisprezecea editie in Europa si a zecea editie in Romania, este identificarea si premierea marcilor care au reusit sa castige increderea consumatorilor in ultimul an.

In Romania, rezultatele Trusted Brands 2015 au reconfirmat ca romanii sunt consecventi in optiunile de consum si le raman fideli marcilor care reusesc sa le castige increderea: din cele 38 de categorii pentru care s-a votat in Romania, doar cinci si-au schimbat liderii în acest an. La majoritatea categoriilor, castigatorii raman aceiasi, indiferent de schimbarile care se produc pe piata. Sapte branduri au reusit chiar sa isi pastreze prima pozitie in topul increderii timp de un deceniu, de la inceputul studiului (de ex. Borsec la categoriaApa minerala, Ariel la categoria Detergent, Petrom la categoria Benzinarii, ProTV la categoria Televiziune).

Schimbari de lider au aparut, in acest an, la urmatoarele categorii: Electrocasnice (undeBosch a reusit sa depaseascaPhilips, castigatorul traditional), Companii de asigurari (undeAllianz Tiriac trece pe primul loc, in defavoarea Astra Asigurari), Telefonie mobila (undeSamsung a surclasatNokia), Operator de telefonie mobila (unde Orange a preluat primul loc de la Vodafone, castigatorul editiei precedente), Produs de ingrijire a parului (Nivea a trecut pe prima pozitie, ocupata anul trecut deHead&Shoulders).

Dupa ce, in ultimii ani, studiul a consemnat revenirea in forta a brandurilor romanesti, si 2015 aduce confirmarea faptului ca increderea romanilor in acestea se mentine constanta. Anul acesta avem 17 categorii castigate de marci autohtone.

Sectiunea dedicata Institutiilor ne-a oferit o surpriza placuta: in Romania, increderea in Uniunea Europeana, internet si companiile internationale este cea mai mare, comparativ cu celelalte tari europene participante la studiu. Jumatate dintre romani au incredere in UE, fata de media de numai 27% a celorlalti europeni.

La sectiunea Profesii, campionii increderii la romani raman, ca si in anii trecuti, pompierii (92%) si pilotii (89%). Interesant este insa ca, pentru prima data, urca pe podiumul increderii o noua categorie profesionala: mestesugarii, carora nu mai putin de 79% dintre romani le-au acordat increderea lor. Pe ultimul loc al clasamentului se mentin politicienii: acestia s-au prabusit in ultimul an de la procentul de incredere de 9% la 5%, cu 9% mai mica decat media europeana. Astfel, romanii sunt respondentii cu cea mai mica incredere in politicieni dintre europenii participanti la studiu.

Florin Petrescu, country manager Reader’s Digest Romania: “Anul acesta, celebram in Romania o editie aniversara: sondajul Trusted Brands implineste zece ani. Si imi face placere sa constat ca, si de aceasta data, marcile romanesti sunt premiante. Doua treimi dintre categorii sunt castigate de branduri autohtone”.

Studiul Trusted Brands isi propune si reuseste, de un deceniu si jumatate, sa identifice marcile in care europenii au incredere si sa descopere ce criterii stau la baza deciziei de a opta pentru o anumita companie sau un produs. Si in Romania am creat deja o traditie din a evidentia, an de an, brandurile cu cea mai buna reputatie in randul consumatorilor. In editia din luna mai a Reader’s Digest, cea mai citita revista din Europa, cititorii nostri au ocazia sa compare rezultatele locale ale studiului Trusted Brands cu cele din alte tari europene. Castigatorii vor fi premiati in cadrul Galei Trusted Brands 2015, care va avea loc astazi, in salonul Le Diplomate al Hotelului Athenee Palace Hilton.

In tarile in care au castigat, companiile care s-au situat pe primul loc au dreptul sa foloseasca gratuit emblema Trusted Brands in campaniile publicitare, sau chiar pe eticheta de produs - lucru care se intampla de cativa ani incoace si in Romania. Branduri de renume, precum Ariel, Borsec, Eurovita, Medlife, Nivea, Fuchs, Avon si altele, au ales deja sa afiseze emblema Trusted Brands, dovada increderii consumatorilor, in campaniile lor.

Trusted Brands 2015 s-a desfasurat concomitent in sapte tari europene, printre care si Romania, respondentii avand la dispozitie pentru a alege 20 de categorii comune si un numar de maximum 18 categorii locale. Este important sa subliniem ca participantii la sondajnu au primit variante de raspuns, ci au fost rugati sa nominalizeze ei insisi marcile in care au incredere si sa le evalueze apoi in functie de "Calitate", "Valoare excelenta", "Imagine puternica", "Intelegerea nevoilor clientilor" si „Responsabilitate sociala”.

Studiul a fost realizat in perioada septembrie - noiembrie 2014, iar respondentii au fost selectati din baza de date de clienti activi ai Reader’s Digest din tarile participante: Austria, Elvetia, Finlanda, Germania, Portugalia, Romania si Rusia. In perioada mentionata, in Europa s-au trimis 285.396 de chestionare cu intrebari deschise, dintre care 50.000 in Romania. Selectarea esantionului consultat a fost efectuata astfel incat sa reflecte profilul populatiei din fiecare tara. Din Romania au fost analizate 1.986 de chestionare completate. Procesarea datelor si a rezultatelor a fost operata de catre compania britanica Wyman Dillon Ltd..

 

Studiul integral poate fi vizualizat si descarcat de pe site-ul dedicat www.rdtrustedbrands.com. Detalii suplimentare puteti obtine de la Ovidiu Muresanu – director publicitate Reader’s Digest Romania, telefon: 0742.692.226 (Ovidiu.Muresanu@rd.com).

Castigatori Trusted Brands Romania 2015:

Categorii europene:

Automobile: Volkswagen

Electrocasnice: Bosch

Computere personale: HP

Telefonie mobila: Samsung

Operatori telefonie mobila: Orange

Camere foto: Nikon

Agentii de turism: Paralela 45

Banci: Banca Transilvania

Carduri de credit: Visa

Companii de asigurari: Allianz Tiriac

Furnizori servicii internet: RCS & RDS

Benzinarii: Petrom

Vitamine: Eurovita

Remedii impotriva racelii si gripei: Nurofen

Analgezice: Algocalmin

Produse de ingrijire a parului: Nivea

Produse de ingrijire a pielii: Nivea

Produse de machiaj: Avon

Detergenti: Ariel

Cereale pentru micul dejun: Nestle

Categorii locale:

Produse de panificatie: Vel Pitar

Produse lactate: Napolact

Produse din carne: Cris-Tim

Ulei de gatit: Untdelemn de la Bunica

Condimente: Fuchs

Ape minerale: Borsec

Hrana pentru animale: Pedigree

Clinici private: Medlife

Cafea: Jacobs

Pasta de dinti: Colgate  

 Farmacii: Catena

Retailer electrocasnice: Altex

Sapun: Dove

Deodorant: Nivea

Centre comerciale: Kaufland

Cotidiene: Adevarul

Statii radio: Europa FM

Statii TV: Pro TV

Cursurile Agora

Alege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferinta
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: București
  • Când: în curând
  • Info: 2 zile
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora

Cea mai recentă conferinţă Agora

12 decembrie 2017

Data Centers & IT Infrastructure Management

Data Centers & IT Infrastructure Management

Viitorul este în cloud, mobil și social. Fenomenul Internet of Things devine și el realitate. În 2020 pe glob vor exista 50 de miliarde de dispozitive, care vor produce 35 zettabytes de [...]

 
Fii la curent cu ultimele noutati agora.ro!