Today’s împlinește 10 ani și analizează trendurile pentru promovarea online în 2016

Firme | 8 Decembrie 2015

Agenția de marketing online Today's sărbătorește, în acest an, un deceniu de când a debutat pe piața din România. În această perioadă, mediul online s-a dezvoltat foarte mult și am ajuns, în prezent, la o consolidare a promovării prin platforme și dispozitive mobile. În 2005, când a fost înființată Today's ca agenție de web design și development, de unde și sloganul inițial: Today's - the present of future developments, Internetul intra în cea mai bună perioadă de dezvoltare: Facebook împlinea un an, Mark Zuckerberg cumpăra domeniul facebook.com și Google lansa unealta Analytics. Totodată, este anul în care câțiva tineri dezvoltatori lansau YouTube, actualmente cea mai mare platformă de video sharing din lume.

În 2005, comportamentul antreprenorului român era destul de rece față de online: erau cei care își doreau un site, pentru că voiau să aibă pe cartea de vizită o adresă de mail @domeniullor.ro în loc de celebrele @hotmail.com sau @yahoo.com și mai erau cei care generau prospecți, folosind site-ul, această nouă dimensiune pentru exprimare, promovare și vânzare. Aceştia nu aveau însă campanii de marketing online, ci își făceau vizibil site-ul prin intermediul materialelor din offline. Advertiserii online erau companiile multinaționale - telecom, bănci etc. - care cumpărau promovare la mia de afișări (CPM), fiind în căutare de expunere. Urmează prima reușită pentru Today’s: nominalizare la Internetics cu două site-uri în 2006. În 2007, Today’s începe colaborarea cu Universal Music Romania pentru site-ul orangemusic.ro, un portal dedicat celor care voiau să descarce pe telefon ringtone-uri, wallpapere sau alte elemente multimedia cu artistul lor preferat. Colaborarea funcționează foarte bine, astfel încât compania dezvoltă conceptul pentru Polonia, Elveția și parțial pentru Cehia.

În 2008, pe fondul unei recesiuni economice care avea să ajungă și în România, Today’s este pe o pantă ascendentă. Antreprenorii sunt deja la a doua sau a treia iterație a site-urilor, cererile sunt mai mature, obiectivele sunt mai clare, iar Today’s participă la numeroase pitch-uri. În 2009 se produce o scădere abruptă a pieței, iar bugetele pentru site-uri custom sunt limitate. Apar furnizorii de soluții open source ieftine, precum implementări pe WordPress. Presiunea economică din piață face ca, între 2009 și 2010, echipa Today’s să fie restrânsă. Vârful de până atunci era de 12 angajați și colaboratori. Totuși, este și perioada concentrării pe campanii Google AdWords, acesta devenind un instrument central prin care companiile doreau să mai facă investiții, deoarece genera comenzi și aport imediat pentru fluxul de bani alocat. În 2009, Today’s realizează primul landing page cu conținut dinamic pentru un client: textul din pagină se schimba în funcție de ce a căutat utilizatorul pe Google.

Urmează o perioada de stabilizare, până când, în 2013, efectele recesiunii economice încep să dispară și Today's își mărește echipa de PPC, campaniile de marketing online fiind deja core business. Google lansează programul pentru agenții Google Partners în România, iar Today's intră direct în top 10. În 2014 a fost realizat pentru un client primul video ad interactiv din industria auto din România. În 2015, la un deceniu de la începutul activității în online, echipa Today’s are peste 10 membri și agenția este în top 3 certificate Google AdWords din România. Cifra de afaceri pentru anul acesta, potrivit estimărilor, va fi de peste 275.000 de euro, în creștere cu aproximativ 80.000 de euro față de 2014.

Analiza Today’s pentru anul 2016

Pentru anul viitor, trendurile pe care Today’s le-a identificat sunt concentrate mai ales pe modul în care oamenii consumă diversele tipuri de conținut și pe ce medii o fac. Astfel, YouTube devine noul TV al românilor, întrucât există o audiență foarte mare, cu peste 6,5 milioane de oameni care accesează în fiecare lună platforma. Atenția acordată unui video este mult mai mare decât la TV, mai mult de 50% din public nu mai desfășoară o altă activitate în timp ce urmărește un videoclip pe YouTube față de circa 30% în cazul televiziunii.

Mai mult, este perioada dezvoltării și mai mult a dispozitivelor mobile. Google a anunțat recent că peste 50% din căutări se fac deja pe mobil, dar din păcate doar o mică parte din site-urile din România sunt pregătite pentru traficul acesta, unul care nu este numai de consum de conținut. Aproximativ 50% din cei care dețin un smartphone îl folosesc în timp ce sunt la cumpărături, pentru a căuta prețuri mai bune decât cele întâlnite în magazinul fizic.

Urmează și creșterea personalizării în campaniile de marketing online, atât din perspectiva advertisingului (comunicării) prin campanii cu mesaje adaptate mai bine audienței și o retargetare mai fină, cât și din perspectiva landing page-urilor folosite. Astfel, advertiserii din România încep să fie din ce în ce mai atenți la ratele de conversie și modalitățile de îmbunătățire prin personalizarea landing page-ului, în contextul în care costurile per click au crescut semnificativ în ultima perioadă.

Marius Lăzărescu, director și fondator Today’s, oferă trei sfaturi esențiale celor care vor să activeze și să aibă succes în acest domeniu: „Cei la început de drum ar trebui să înceapă cu o campanie Google Search, una care îi va conecta cu cei care au o intenție clară de achiziție sau research. Cu cât această campanie este mai nișată - folosește o abordare long tail sau, mai bine spus, sunt targetate expresii din cel puțin trei cuvinte -, cu atât relevanța este mai mare, iar rata de conversie mai bună. Apoi, este esențial să urmărească publicul care nu convertește pe site.

În România, circa 99% din vizitatorii unui magazin online nu cumpără la prima vizită (de aici și rată de conversie de 1% comunicată de multe ori la conferințe din domeniu) și este extrem de important să fie folosite campaniile de tip retargeting pentru a comunica cu această audiență. În final, trebuie folosită orice oportunitate de comunicare pentru loializarea publicului și pentru a realiza upsell și cross sell. Asta și pentru că achiziția unui client nou poate costa de până la șapte ori mai mult decât comunicarea cu un client existent, iar astfel poate fi crescut indicatorul Client Lifetime Value, unul important pentru cei care pot face vânzări repetate“.

Conferinţele Agora

Alege conferinta
  • Unde: Pensiunea Bonsai, Bușteni
  • Când: 21 septembrie 2016, ora 09:00
  • Info: 21-25 septembrie
Participa la conferinta
Conferinta Agora

Cea mai recentă conferinţă Agora

30 iunie 2016

Cloud - Big Data – Analytics - triunghiul profitabilității

Cloud - Big Data – Analytics - triunghiul profitabilității

Big Data este poate cel mai vehiculat concept tehnologic in zilele noastre. Volumul de date care se acumuleaza zilnic este impresionant. Recent, renumitul supercomputer Watson a început să [...]

 
Fii la curent cu ultimele noutati agora.ro!