Mastercard Global Destinations Cities Index 2016: București se află pe locul 8 în Europa, în funcție de rata de creștere a numărului de vizitatori

România | 22 Septembrie 2016

București se află pe locul 81 în topul Mastercard Global Destinations Cities Index 2016, cu peste un milion de vizitatori estimaţi pentru anul acesta. Potrivit Indexului, chetuiala totală înregistrată de vizitatori în București, în 2016, se ridică la circa 270 milioane euro.  La nivel european, capitala României ocupă locul 8 în rândul destinațiilor cu cea mai mare rată de creștere în ultimii 7 ani, depășind în această privință orașe precum Barcelona, Dublin, Paris, Praga sau Roma.

Indexul Mastercard Global Destinations Cities furnizează un clasament al celor mai vizitate 132 orașe din lume, pe baza numărului estimat de vizitatori și a volumelor cheltuite de aceștia, oferind în același timp o mai bună înțelegere a modului în care oamenii călătoresc și a cheltuielilor efectuate de aceștia, la nivel global. În contextul în care cheltuielile și turismul peste graniţe continuă să crească într-un ritm mai rapid decât PIB-ul global, orașele rămân motoare ale dezvoltării economice.

Potrivit studiului, Bangkok este cel mai bine clasat oraș, cu circa 21,47 milioane vizitatori internaționali în 2016, depășind marginal Londra, ocupanta locului 2 în top, după ce a condus clasamentul Mastercard GDCI de 5 ori în ultimii 7 ani. Numărul prognozat de vizitatori care stau peste noapte pentru restul orașelor din top 10 este:

  • Londra – 19,88 milioane vizitatori
  • Paris – 18,03 milioane vizitatori
  • Dubai – 15,27 milioane vizitatori
  • New York – 12,75 milioane vizitatori
  • Singapore – 12,11 milioane vizitatori
  • Kuala Lumpur – 12,02 milioane vizitatori
  • Istanbul – 11,95 milioane vizitatori
  • Tokyo – 11,70 milioane vizitatori
  • Seul – 10,20 milioane vizitatori

Cea mai mare surpriză a Indexului în 2016 este saltul realizat de Dubai până în vârful clasamentului, în ceea ce privește cheltuielile realizate de turiști, cu un total de 28 miliarde EUR (31,3 miliarde USD), depășind considerabil secondanta Londra, al cărei volum total estimat este de 17,7 miliarde EUR (19,8 mliarde USD).

“Modul în care oamenii călătoresc și cheltuielile pe care le efectuează peste graniţe relevă cât de interconectate și importante sunt orașele lumii,” a declarat Ann Cairns, President International Markets, Mastercard. “În contextul în care planificarea și experiența călătoriei devin tot mai importante, Mastercard utilizează inovația pentru conectarea tuturor acestor elemente.”

Clasamentul orașelor de destinație după rata de creștere

Diferența dintre primele 10 orașe de destinație la nivel global și cele mai importante 10 orașe după rata de creștere sugerează că Europa a devenit din ce în ce mai importantă pentru peisajul economic global. Mai multe orașe analizate de Index au arătat traiectorii ascendente, în ceea ce privește creșterile înregistrate, indicând că acestea generează tot mai multe interes, atât pentru vizitatori, cât și pentru localnici.

Hamburg a înregistrat cea mai mare rată de creștere a numărului de vizitatori internaționali (8,7%) pe parcursul ultimilor șapte ani. Germania are 3 orașe în top 10 în funcție de rata de creștere între 2009 și 2016, în timp ce Bucureștiul se clasează pe poziția a opta, cu o rată de creștere superioară Barcelonei. Clasamentul celor 10 orașe cu cea mai mare rată de creștere la nivel european este: 

  • Hamburg – 8,7%
  • Berlin – 8%
  • Istanbul – 7,8%
  • Copenhaga – 7,7%
  • Lisabona – 7,4%
  • Budapesta – 7,2%
  • Dusseldorf – 7,2%
  • București – 7,1%
  • Sofia – 6,9%
  • Barcelona – 6,7%
  •  

“Praga și Viena fac parte din top 20 al orașelor de destinație în funcție de numărul de vizitatori internaționali, însă elementul-cheie al ediției din acest an a Global Destinations Cities Index constă în faptul că Budapesta, București și Sofia au intrat în top 10, în ceea ce privește orașele europene cu cea mai mare rată de creștere. Printr-o combinație puternică de insight-uri, inovații și experiențe, Mastercard ajută aceste orașe, precum și altele din regiune, să devină orașe inteligente ale viitorului”, a declarat George Simon, Division President, Europa Centrală și de Est, Mastercard.

Tendințe regionale identificate de Index

Indexul oferă o perspectivă a celor mai importante orașe de destinație la nivel regional:

  • Asia Pacific – Regiunea domină atât topul global (5 orașe în top 10), cât și cel al destinațiilor cu cea mai mare rată de creștere (7 orașe în top 10).
  • Europe – Londra, locul 2 în clasamentul global și liderul regional, este în același timp orașul care generează cele mai mari volume cheltuite, dar și cei mai mulți vizitatori pentru celelalte orașe din topul destinațiilor europene - Paris, Istanbul, Barcelona și Amsterdam.
  • America de Sud – Lima este atât orașul de destinație principal, cât și orașul cu cea mai rapidă creștere la nivel regional, cu 4,03 milioane vizitatori poziția 32 la nivel global) și o rată de creștere între 2009 și 2016 de 9,9% (locul 15, la nivel global). În ciuda acestui fapt, în ceea ce privește volumele cheltuite de vizitatori, Punta Cana (Republica Dominicană) este lider regional, cu 2,64 miliarde EUR (2,95 miliarde USD), urmat de Mexico City, cu 2,03 miliarde EUR (2,27 miliarde USD).
  • Orientul Mijlociu și Africa – Dubai este cel mai bine clasat oraș de destinație la nivel regional (locul 4 la nivel global), în timp ce Abu Dhabi este orașul cu cea mai bună rată de creștere la nivel regional, de 19,81%. Astfel, Emiratele Arabe Unite este, pentru al doilea an consecutiv, țara din regiune cu cele mai multe vizite internaționale și cea mai rapidă rată de creștere.
  • America de Nord – New York, ocupanta locului 5 la nivel global, este cea mai importantă destinație la nivel continental. Acesta se află la o distanță considerabilă față de restul regiunii, în ceea ce privește volumele cheltuite de turiști care au petrecut o noapte în NY, cu un total de circa 16,31 miliarde EUR (18,25 miliarde USD). Circa 90% dintre turiștii din New York provin din afara Americii de Nord, preponderent din Londra, Paris, Sao Paulo, Toronto și Beijing.

Mastercard înțelege rolul semnificativ pe care orașele îl joacă în calitate de centre de comerț, iar acest lucru este reflectat de numeroasele inițiative ale companiei de a furniza tehnologii care îmbunătățesc eficiența și accesibilitatea pentru guverne și oameni. Un astfel de exemplu este adopția la scară largă a plăților contactless în sistemele de transport comun, precum Londra sau Chicago. Concluziile acestui raport pot fi utile, totodată, companiilor aeriene, hotelurilor și altor comercianți, pentru a le furniza consumatorilor experiențe personalizate, mai inteligente și relevante.

Descarcă raportul complet aici: http://mstr.cd/2cOTo3W

Cursurile Agora

Alege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferinta
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: București
  • Când: în curând
  • Info: 2 zile
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora

Cea mai recentă conferinţă Agora

12 decembrie 2017

Data Centers & IT Infrastructure Management

Data Centers & IT Infrastructure Management

Viitorul este în cloud, mobil și social. Fenomenul Internet of Things devine și el realitate. În 2020 pe glob vor exista 50 de miliarde de dispozitive, care vor produce 35 zettabytes de [...]

 
Fii la curent cu ultimele noutati agora.ro!