Declaratia saptamânii
Raportul elaborat conform celor mai noi standarde internaționale de raportare non-financiară, Global Reporting Initiative (GRI), reprezintă o radiografie a activității Lidl România, luând în calcul impactul asupra mediului, societății și economiei, dar și măsurile asumate de companie pentru o dezvoltare durabilă.
Cu un model de business responsabil, clădit pe principiul eficienței, Lidl România lansează, sub deviza Responsabili pentru noi, primul său raport de sustenabilitate. Documentul reprezintă un demers de transparență, care nu doar analizează integrat acțiunile de responsabilitate socială ale Lidl România, ci prezintă soluții concrete de creștere a eficienței business-ului și, în același timp, de reducere a impactului pe termen mediu și lung. În această inițiativă, compania s-a ghidat după standardele de raportare GRI, recunoscute la nivel internațional.
Raportul este structurat pe 22 de teme de impact pentru mediu, societate și economie, pe care compania le-a identificat în urma consultării celor mai relevanți stakeholderi ai săi: furnizori, autorități locale, organizații neguvernamentale, angajați sau asociații de business. Aceste teme au fost prezentate în raport și structurate conform celor cinci piloni de responsabilitate socială ai Lidl: Sortiment, Societate, Mediu, Angajați și Parteneri.
”Suntem conștienți de dimensiunea noastră în România – e suficient să ne gândim doar la milioanele de clienți care ne trec zilnic pragul sau la cei peste 5500 de angajați pe care îi avem în prezent. La fel de conștienți suntem și de impactul la nivel economic, social și de mediu pe care îl avem. În acest sens, avem o responsabilitate de care suntem conștienți și pe care o luăm foarte în serios. De la intrarea pe piața românească, noi am luat continuu măsuri de a ne reduce impactul negativ, însă, odată cu acest prim exercițiu de raportare, avem o imagine mult mai clară a ceea ce avem de făcut. În plus, pentru că acest raport se bazează în primul și în primul rând pe discuții cu cei mai importanți stakeholderi ai noștri, cărora vreau să le mulțumesc pe această cale că ne-au fost alături în acest demers, știm clar ce măsuri trebuie să luăm de acum încolo pentru ca acestea să fie cu adevărat relevante pentru ei”, a spus Frank Wagner, Președintele Consiliului de Conducere Lidl România.
Principalele rezultate ale primului raport de sustenabilitate Lidl România
SORTIMENT – Ne-am angajat să oferim clienților noștri produse de calitate și, în același timp, sustenabile:
SOCIETATE – Investim în societatea civilă, pentru a crea împreună un viitor mai bun:
MEDIU – Facem demersuri constante pentru a contribui la un mediu mai curat:
ANGAJAȚI – Mergem dincolo de asigurarea condițiilor de siguranță și confort:
PARTENERI – Am crescut numărul de furnizori români cu care colaborăm și le-am oferit, totodată, sprijin pentru a crește împreună cu noi:
Datele incluse în primul raport de sustenabilitate al Lidl România sunt aferente perioadei 1 martie 2016 – 28 februarie 2017.
Alături de cei cinci piloni de responsabilitate socială ai Lidl România, raportul a urmărit și cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite și a fost auditat extern de către compania de consultanţă şi audit PricewaterhouseCoopers (PwC).
Primul raport de sustenabilitate Lidl România poate fi consultat în întregime, aici.
12 decembrie 2017
Viitorul este în cloud, mobil și social. Fenomenul Internet of Things devine și el realitate. În 2020 pe glob vor exista 50 de miliarde de dispozitive, care vor produce 35 zettabytes de [...]