Complexitatea și lipsa de integrare împiedică adopția Cloud de către businessuri, potrivit unui nou studiu la nivel de EMEA sponsorizat de Oracle

Cloud | 1 Septembrie 2016

În timp ce multe companii, la nivel European, adoptă Cloudul, aproape jumătate se luptă cu creșteri ale costurilor de integrare Cloud și cheltuieli ridicate din cauza silozurilor de date, izolate şi greu de folosit, conform unui nou studiu sponsorizat de Oracle. Unul dintre motivele principale: 60% din cheltuielile generale de IT ale unei companii sunt generate de unități individuale de business comparativ cu departamentele tradiționale de IT, îngreunând capacitatea companiilor de a beneficia pe deplin de serviciile Cloud.

Un alt aspect important al acestei probleme este faptul că majoritatea companiilor continuă să finanțeze investițiile în IT fără a le alinia cu potențialul acestora de a aduce venituri și cu proiectele inovatoare: două din trei persoane de decizie au spus că finanțarea departamentului de IT nu ia în calcul contextul actual și că aceasta sufocă inovația, în timp ce una din trei persoane de decizie din departamentul de IT recunoaște că modelele de finanțare aplicate acestuia o împiedică să inoveze în IT, conform raportului Oracle – Putting Cultural Transformation at the Heart of Cloud Success. Pentru realizarea acestui studiu, Oracle a intrat în parteneriat cu Coleman Parkes pentru a intervieva 600 de persoane care ocupă funcții de top în IT, cu putere decizională, din zonele Europa și Orientul Mijlociu.

Momentul de a schimba modelele de finanțare

Rezultatele arată că businessurile trebuie să-și regândească modelele de finanțare a departamentului de IT și să treacă printr-o transformare culturală cu scopul de a exploata pe deplin avantajele oferite de cloud computing. O treime (33%) dintre respondenți declară că un model inadecvat de finanțate a departamentului de IT inhibă businessul. O treime (33%) de asemenea consideră cultura IT a companiei lor nepotrivită pentru era cloud computing.

72% dintre respondenți declară că un nou model de finanțare cloud va permite departamentelor de IT să ofere mai multe servicii cloud pentru business, iar 70% se așteaptă ca aceasta să ajute compania în a-și reduce costurile.

Aducerea la lumină a Shadow IT-ului

De asemenea, studiul a constatat că o creștere a cheltuielilor cu activitățile de IT care sunt realizate în afara departamentului de IT (fenomen cunoscut sub numele de Shadow IT) influențează businessul. Mai mult de o treime (35%) dintre respondenții cu profil tehnologic cred că practicile de tip Shadow IT inhibă capacitatea departamentului de IT de a-și atinge obiectivele de business. Într-adevăr, 46% au spus că abordarea pe care au adoptat-o către Cloud până în prezent le-a crescut costurile de integrare, iar același procent a declarat că aceasta a dus la crearea de silozuri de date, care, deși importante pentru întreaga companie, nu sunt partajate cu celelalte departamente.

În plus, marea majoritate a respondenților (95%) cred că existența Shadow IT conduce la complicații la nivel de business. Aproximativ o treime spun că odată ce liniile de business își gestionează independent cheltuielile de IT, rezultatul este unanim: creșterea preocupărilor legate de securitate, ceea ce face partea de finanțare mult mai dificil de gestionat și diluează controlul companiei asupra departamentului de IT.

Johan Doruiter, Senior Vice President Systems, Oracle EMEA, declară: „Problemele cu care se confruntă companiile când vine vorba de resursele lor cloud sunt mai puțin legate de partea tehnologică în sine și mai mult de lipsa de sincronizare de-a lungul liniilor de business. Factorii de decizie din fiecare departament fac achiziții cloud fără a implica CIO-ul din motive de simplificare a procesului de procurement. Cu toate acestea, fără o persoană IT cheie cu rolul de a unifica strategia de investiții cloud, companiile vor continua să se confrunte cu lupta departamentelor individuale care deseori amână procesul și direcționează resurse în sensuri opuse.”

CIO în rolul de Cloud Navigator

Cercetarea Oracle arată că în multe companii nu există nici măcar o singură persoană cu vedere de ansamblu peste toate investițiile în tehnologie. Acest aspect îngreunează capacitatea companiilor de a dezvolta și urma o strategie cloud unificată.

CIO-ul nu poate continua să fie implicat doar parțial, ci trebuie să fie un jucător integral în a conduce businessul în tranziția la un model de cloud enterprise. Chiar dacă integrarea și gestionarea datelor reprezintă încă partea critică pentru companii, alarmant, CIO-ul controlează mai puțin de jumătate din bugetul IT, în 66% din companii.

Doruiter a adăugat: „Așteptările companiilor sunt îndeplinite de cloud din multe puncte de vedere, dar abordarea lor în ce privește investițiile IT rămâne blocată în trecut. Cloudul este despre conectarea perfectă a datelor și sarcinilor de lucru din întreaga organizație și totuși continuăm să vedem linii individuale de business ce implementează sisteme IT în silozuri. Acest lucru rezultă într-o complexitate adăugată și conduce la probleme de integrare, care ar putea fi evitate cu ușurință printr-o abordare integrată.”

CIO-ul trebuie să lucreze mai îndeaproape cu liderii de business pentru a se asigura că sprijină inovația. El trebuie să aibă rolul de "cloud navigator", colaborând cu fiecare departament pentru a gestiona problemele de achiziții legate de serviciile cloud, costuri și riscuri și să se asigure că toate liniile de business lucrează pentru o strategie comună cloud. CIO ar trebui să însemne, de asemenea, vocea schimbării în sala de consiliu, îndemnând atât CEO-ul cât și CFO-ul să abordeze o strategie unitară de cloud la nivelul businessului.”

Cursurile Agora

Alege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferinta
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: București
  • Când: în curând
  • Info: 2 zile
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora

Cea mai recentă conferinţă Agora

12 decembrie 2017

Data Centers & IT Infrastructure Management

Data Centers & IT Infrastructure Management

Viitorul este în cloud, mobil și social. Fenomenul Internet of Things devine și el realitate. În 2020 pe glob vor exista 50 de miliarde de dispozitive, care vor produce 35 zettabytes de [...]

 
Fii la curent cu ultimele noutati agora.ro!