Volumul de facturi din domeniul utilităților este imens. Cum vă putem ajuta?

SIVECO Romania | 8 Iulie 2016

Statisticile publice arată că, numai în anul 2015, la nivel global, s-au emis aproximativ 500 miliarde de facturi din care 7 miliarde pe continentul european. Un domeniu în care se facturează intensiv este cel al utilităților.

Aplicația de Management al Facturării de Utilități de la SIVECO eficientizează activitățile de facturare și încasare și automatizează generarea de rapoarte către autoritățile competente.

În România, numeroși furnizori de servicii din domeniul distribuției de gaz, apă potabilă, apă caldă, energie electrică sau agent termic, privați sau publici, utilizează modulul de Management al Facturării de Utilități din cadrul pachetului integrat SIVECO Applications 2020.

Această soluție flexibilă și matură are capacitatea de gestionare eficientă a unui volum foarte mare de operațiuni. Pentru a da o dimensiune acestui efort, trebuie spus că, în medie, clienții SIVECO din domeniul utilităților emit lunar 50.000 de facturi și generează peste 30.000 de chitanțe (cu posibilitatea de încasare în numerar sau prin card) în același interval de timp.

Soluția de Management al Facturării de Utilități are ca obiectiv prioritar eficientizarea activităților de facturare şi încasare, esențiale pentru business-ul de utilități. Cu ajutorul ei, operațiunile financiar-contabile și rapoartele către autoritățile competente sunt automatizate.

Care sunt cele mai importante beneficii pe care le aduce utilizarea soluției de Management al Facturării de Utilități operatorilor din domeniu și clienților lor?

  1. Generarea unui cod unic de instalație asociat unei locații de consum care poate fi urmărit cu ușurință. Această funcționalitate asigură accesul la istoricul locației de la prima înregistrare în sistem până la zi și răspunde noilor reglementări ANRE (Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei) apărute după liberalizarea pieței de gaz. Din perspectiva consumatorului final, este important de știut că, codul unic de instalație permite migrarea unor clienți de la un furnizor de gaz la altul.
  2. Efectuarea încasării unitare, într-un singur punct, atât a facturilor de prestări servicii, cât și de mentenanță a rețelei de distribuție, a contoarelor, a instalațiilor, de reparații etc. Încasarea se poate face atât CASH, cât și cu POS-ul. Astfel, este accelerată activitatea de încasări la casierii.
  3. Calcularea automată a consumului tehnologic în funcție de parametrii definiți pe localitate, lună, înălțime, interior, exterior, și generarea cu ușurință a rapoartelor ce sunt transmise lunar către ANRE.
  4. Automatizarea exportului și importului facturilor încasate atât de către bănci prin direct debit, cât și de către alți furnizori de astfel de servicii. Funcționalitatea este foarte flexibilă și configurabilă, încasările fiind realizate în formate agreate cu banca și care sunt înregistrate în aplicație atât la nivel financiar, cât și contabil.
  5. Generarea mai multor tipuri de contracte pentru același client, toate informațiile și datele contractuale (atribute faze comune, descrieri, valabilități, debite, tipuri consumatori, metrii patrati locuinta etc) fiind preluate automat. În acest fel, timpul necesar introducerii datelor se micșorează mult, mai ales că e vorba de punct unic de introducere a acestora. Totodată devine posibilă, generarea mai multor contracte din cel inițial (de exemplu din contractul de racord, din cel de furnizare etc).
  6. Repartizarea automată în contabilitate a prețului prestației în două componente – de distribuție și de furnizare, acestea fiind ulterior contate corespunzător acestor două tipuri de servicii. Prin această funcționalitate factura lunară este generată separat pentru furnizare și distribuție, oferind în același timp și transparență clientului final la care ajunge factura cu prețul final.
  7. Citirea indecșilor de consum prin intermediul unei aplicații ce se poate face oricând, din orice locație și de pe orice echipament. Accesul este posibil atât online, cât și offline, datele fiind automat actualizate imediat ce există conexiune la internet. Utilizatorul ajunge ușor la informație, obține rezultatele în forma dorită și ia decizia corectă la momentul potrivit.

 

“Cu ajutorul aplicației noastre, clienții urmăresc consumul lunar de utilități, realizează evidența abonaților în funcție de utilitățile folosite și de locația de consum, cu detalii de tarifare și măsurare, își fac planificarea intervalelor de citire a contoarelor. E important pentru ei faptul că accesul la arhiva contabilă informatizată privind facturile emise, încasate sau neîncasate, se realizează în timp real. Nu în ultimul rând, dispun de o evidență a reclamațiilor şi pot urmări rezolvarea lor, ceea ce conduce la o comunicare mai bună, transparentă cu proprii lor clienți”, declară Ștefăniță Ghiță director dezvoltare SIVECO Applications.

Arhiva Romania digitala

ECOSUNT, un soft curat și integrat

Recent, SIVECO România a lansat ECOSUNT, primul software românesc integrat, destinat companiilor din domeniul managementului deșeurilor.În ultimii ani, cantitatea de deșeuri crește în mod accelerat, direct proporţional cu creșterea nivelului de bunăstare, având un impact negativ din ce în ce mai pronunțat asupra mediului.Pentru orice companie care operează cu de [...]

ECOSUNT, un soft curat și integrat

Recent, SIVECO România a lansat ECOSUNT, primul software românesc integrat, destinat companiilor din domeniul managementului deșeurilor.În ultimii ani, cantitatea de deșeuri crește în mod accelerat, direct proporţional cu creșterea nivelului de bunăstare, având un impact negativ din ce în ce mai pronunțat asupra mediului.Pentru orice companie care operează cu de [...]

Companiile de apă şi canalizare au nevoie de “soluţii verzi”

Recent, SIVECO România a anunţat o nouă componenta în cadrul sistemului informatic integrat SIVECO Applications 2020 - aplicaţia dedicată Managementului Activității de Laborator. Despre beneficiile utilizării acestui soft de către companiile de apă și canalizare ne-a vorbit Ștefăniță Ghiță, director adjunct SIVECO Applications. [...]

INOVAGRIA - tehnologie pentru ferme, 100% românească, 100% integrată

În ultimii 10 ani, SIVECO şi-a consolidat poziţia de lider în furnizarea de soluții IT în agricultură. Expertiza solidă pe care echipa departamentului eAgriculture din cadrul SIVECO o deţine în acest domeniu de activitate, i-a permis să construiască o soluție IT dedicată managementului performant al fermelor, denumită în mod semnificativ, INOVAGRIA. [...]

Două proiecte româneşti eLearning prezentate în premieră la Londra

În perioada 25-28 ianuarie 2017 are loc la Londra târgul BETT, una dintre cele mai mari expoziții educaționale din lume, iar SIVECO România participă pentru a unsprezecea oară consecutiv. [...]

Wand.education™- prima platformă din România prin care profesorii pot crea lecții digitale interactive în mai puțin de 5 minute

La începutul lunii Decembrie 2016 SIVECO Belgia a lansat Wand.education™, o platformă de creare a lecțiilor interactive, care poate fi utilizată individual de către profesori și totodată implementată și la nivel de școală. [...]

Există viaţă (activă) după pensionare?

Potrivit Eurostat, 5 milioane de europeni cu vârste între 55 şi 74 ani sunt diagnosticaţi anual cu depresiiCercetările arată că oamenii în vârstă, izolați din punct de vedere social, sunt predispuși la îmbolnăviri, dizabilități și chiar deces prematur. [...]

Instruire. Inducție. Impact. Motivare - pietrele de încercare ale oamenilor de HR

Unul dintre cele mai importante obiective interne ale companiilor este păstrarea celor mai buni angajaţi. Cum decidem care sunt aceştia? [...]

Populaţia planetei îmbătrâneşte într-un ritm accelerat. Ce soluţii viabile avem pentru menţinerea vieţii active a persoanelor vârstnice?

Conform Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), până în 2050, peste 22% din populația globală va avea peste 60 de aniPopulaţia planetei îmbătrâneşte într-un ritm accelerat. Ce soluţii viabile avem pentru menţinerea vieţii active a persoanelor vârstnice?Acest fenomen este deja realitate în unele țări dezvoltate precum Germania, Italia sau Suedia. [...]

Cursurile Agora

Alege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferinta
  • Unde: București
  • Când: în curând
  • Info: 2 zile
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora

Cea mai recentă conferinţă Agora

12 decembrie 2017

Data Centers & IT Infrastructure Management

Data Centers & IT Infrastructure Management

Viitorul este în cloud, mobil și social. Fenomenul Internet of Things devine și el realitate. În 2020 pe glob vor exista 50 de miliarde de dispozitive, care vor produce 35 zettabytes de [...]

 
Fii la curent cu ultimele noutati agora.ro!