Petrolul, IT-ul și softiștii

SIVECO Romania | 17 Martie 2016

Prognozele spun că până în 2025 populația mondială va crește cu mai mult de 1,1 miliarde de oameni, iar cererea de hidrocarburi va avea o creștere medie anuală de 1,2%, fiind estimată la 105 milioane de barili pe zi.
Toate companiile din lume se confruntă de ceva vreme cu o nouă provocare - managementul integrat al unui volum de date cu creștere exponențială.
Care e reacția companiilor din domeniul petrolier pentru a face față acestor realități?
Răspunsul e impresionant: în următorii 25 de ani sunt planificate investiții în infrastructură de 3 milioane $ pe secundă.
Gestionarea volumului de date din ce în ce mai mare primit din filiale, constrângerile legislative, de mediu, precum și provocările de ordin tehnologic se află pe agenda curentă a managerilor din companiile petroliere, și fac necesară achiziționare celor mai performante aplicații software, perfect adaptate cerințelor acestui domeniu.
Soluția propusă de SIVECO cuprinde o suită integrată de aplicații informatice pentru gestiunea activităților specifice companiilor petroliere, susținând eficientizarea rețelelor de petrol și gaze.
Directorul departamentului SIVECO Applications, Lăcrămioara Bârseti ne relatează, în interviul de mai jos, despre expertiza echipei pe care o conduce în dezvoltarea de proiecte IT de mare complexitate și amploare, precum și despre implementările de succes la mari companii din domeniul petrolier, atât în România, cât și în alte țări cu tradiție în industrie .

Sunteți în piața IT de peste douăzeci de ani. Ce înseamnă acest lucru pentru clienții și potențialii dvs. clienți?
Lăcramioara Bârseti: În toți acești ani, ne-am apropiat de companiile din piață și am ajuns să le cunoaștem foarte bine așteptările, cerințele și businessul, acumulând expertiză pentru fiecare domeniu în parte. De exemplu, companiilor din domeniul petrolier le propunem o suită de aplicații care au în vedere atât fluxul operațiunilor comerciale din sediile centrale, cât și din sub-unități, respectiv din depozite și stații de benzină. Soluția noastră acoperă, de asemenea, procesele specifice operatorilor portuari de produse petroliere.

Cum e posibil ca o soluție construită pentru un domeniu să răspundă cerințelor fiecărui client în parte?
Lăcrămioara Bârseti: Acest lucru este posibil respectând logica de business a domeniului adresat. Ne ajută mult modularitatea și scalabilitatea soluției noastre. Nu contează dacă o companie are 30 de stații de benzină sau 1000, procesele majore respectă principii comune.
Astfel, pentru gestionarea unitară a tuturor operațiunilor din filiale, sucursale și puncte de lucru propunem, la nivelul sediului central al companiei, o soluție de tip Head Office.
Ea acoperă procesele majore precum: transmisia tabelelor unice de la centru către filiale și puncte de lucru, încărcarea în baza de date centrală a tuturor tranzacțiilor punctelor de lucru și transferul tranzacțiilor de la punctele de lucru la bazele locale (filiale locale).
Totodată, ca principiu general, soluția noastră respectă principiul unicității informației la nivelul sistemului central de management, ceea ce conferă omogenitatea datelor și elimină redundanțele.
Pe de altă parte, modularitatea și scalabilitatea soluției noastre permite adaptările necesare în funcție de dimensiunea și nevoile de informatizare ale clientului.

Concret, cum ajută soluția informatică procesul decizional al beneficiarilor?
Lăcrămioara Bârseti: Un bun exemplu îl oferă aplicația SIVECO Procurement care ajută personalul din compartimentul de aprovizionare al companiilor cu specific petrolier să aleagă cel mai bun preț, cantitățile optime și condițiile cele mai potrivite de aprovizionare. Un alt exemplu este suportul dat în aprobarea electronică automată în procesul de achiziție. Astfel, se diminuează timpul de lucru, se simplifică operațiunile birocratice iar aprobarea poate fi transmisă prin simpla apăsare a unui buton atașat în Outlook.

Funcționează soluția în industria petrolieră?
Suntem foarte mândri că soluția noastră ERP, SIVECO Applications 2020, funcționează cu rezultate foarte bune la Black Sea Terminal Georgia, una dintre primele zece companii petroliere din lume. Deţinut de compania SOCAR, Black Sea Terminal este un terminal marin şi un port destinat transportului de petrol şi produselor petroliere construit la cele mai înalte standarde internaţionale. Răspunzând cerințelor de informatizare a clientului nostru, am implementat componentele de Management Financiar, Mijloace Fixe, Stocuri, Mentenanţă şi Achiziţii. Experiența ne dovedește că o soluție îți este utilă dacă stii să o folosești. În consecință, am acordat mare atenție pregătirii utilizatorilor, iar rezultatul este un client mulțumit.
Și în România am colaborat cu companii importante din domeniul petrolier cum sunt Compania Naţională OMV Petrom, Rafo Onești, precum și cu operatorii portuari de produse petroliere COMVEX şi UNICOM Holding.
Noi acordăm mare atenție respectării cerințelor de conformitate cu standardele industriei petroliere și cu cerinţele legislative, financiare, contabile și de gestiune ale țării în care activează clienții noștri.
Faptul că sistemul nostru de calitate e certificat conform ISO 9001, ISO 14001 şi ISO 18001 facilitează implementările atât la nivel național, cât și internațional.

Arhiva Romania digitala

ECOSUNT, un soft curat și integrat

Recent, SIVECO România a lansat ECOSUNT, primul software românesc integrat, destinat companiilor din domeniul managementului deșeurilor.În ultimii ani, cantitatea de deșeuri crește în mod accelerat, direct proporţional cu creșterea nivelului de bunăstare, având un impact negativ din ce în ce mai pronunțat asupra mediului.Pentru orice companie care operează cu de [...]

ECOSUNT, un soft curat și integrat

Recent, SIVECO România a lansat ECOSUNT, primul software românesc integrat, destinat companiilor din domeniul managementului deșeurilor.În ultimii ani, cantitatea de deșeuri crește în mod accelerat, direct proporţional cu creșterea nivelului de bunăstare, având un impact negativ din ce în ce mai pronunțat asupra mediului.Pentru orice companie care operează cu de [...]

Companiile de apă şi canalizare au nevoie de “soluţii verzi”

Recent, SIVECO România a anunţat o nouă componenta în cadrul sistemului informatic integrat SIVECO Applications 2020 - aplicaţia dedicată Managementului Activității de Laborator. Despre beneficiile utilizării acestui soft de către companiile de apă și canalizare ne-a vorbit Ștefăniță Ghiță, director adjunct SIVECO Applications. [...]

INOVAGRIA - tehnologie pentru ferme, 100% românească, 100% integrată

În ultimii 10 ani, SIVECO şi-a consolidat poziţia de lider în furnizarea de soluții IT în agricultură. Expertiza solidă pe care echipa departamentului eAgriculture din cadrul SIVECO o deţine în acest domeniu de activitate, i-a permis să construiască o soluție IT dedicată managementului performant al fermelor, denumită în mod semnificativ, INOVAGRIA. [...]

Două proiecte româneşti eLearning prezentate în premieră la Londra

În perioada 25-28 ianuarie 2017 are loc la Londra târgul BETT, una dintre cele mai mari expoziții educaționale din lume, iar SIVECO România participă pentru a unsprezecea oară consecutiv. [...]

Wand.education™- prima platformă din România prin care profesorii pot crea lecții digitale interactive în mai puțin de 5 minute

La începutul lunii Decembrie 2016 SIVECO Belgia a lansat Wand.education™, o platformă de creare a lecțiilor interactive, care poate fi utilizată individual de către profesori și totodată implementată și la nivel de școală. [...]

Există viaţă (activă) după pensionare?

Potrivit Eurostat, 5 milioane de europeni cu vârste între 55 şi 74 ani sunt diagnosticaţi anual cu depresiiCercetările arată că oamenii în vârstă, izolați din punct de vedere social, sunt predispuși la îmbolnăviri, dizabilități și chiar deces prematur. [...]

Instruire. Inducție. Impact. Motivare - pietrele de încercare ale oamenilor de HR

Unul dintre cele mai importante obiective interne ale companiilor este păstrarea celor mai buni angajaţi. Cum decidem care sunt aceştia? [...]

Populaţia planetei îmbătrâneşte într-un ritm accelerat. Ce soluţii viabile avem pentru menţinerea vieţii active a persoanelor vârstnice?

Conform Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), până în 2050, peste 22% din populația globală va avea peste 60 de aniPopulaţia planetei îmbătrâneşte într-un ritm accelerat. Ce soluţii viabile avem pentru menţinerea vieţii active a persoanelor vârstnice?Acest fenomen este deja realitate în unele țări dezvoltate precum Germania, Italia sau Suedia. [...]

Cursurile Agora

Alege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferinta
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: București
  • Când: în curând
  • Info: 2 zile
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora

Cea mai recentă conferinţă Agora

12 decembrie 2017

Data Centers & IT Infrastructure Management

Data Centers & IT Infrastructure Management

Viitorul este în cloud, mobil și social. Fenomenul Internet of Things devine și el realitate. În 2020 pe glob vor exista 50 de miliarde de dispozitive, care vor produce 35 zettabytes de [...]

 
Fii la curent cu ultimele noutati agora.ro!