INOVAGRIA - tehnologie pentru ferme, 100% românească, 100% integrată

SIVECO Romania | 23 Februarie 2017

În ultimii 10 ani, SIVECO şi-a consolidat poziţia de lider în furnizarea de soluții IT în agricultură. Expertiza solidă pe care echipa departamentului eAgriculture din cadrul SIVECO o deţine în acest domeniu de activitate, i-a permis să construiască o soluție IT dedicată managementului performant al fermelor, denumită în mod semnificativ, INOVAGRIA. Sloganul spune tot: „Respectăm tradiția. Cultivăm inovația”.

Lansată la începutul lunii noiembrie 2016, această aplicație de business este menită să facă mai uşoară viața fermierilor, indiferent de dimensiunea fermei pe care o dețin.

Detalii despre INOVAGRIA ne-a oferit Gabriel Lospa, Directorul departamentului de eAgriculture din SIVECO România.

De ce e nevoie de un soft dedicat fermierilor?

Gabriel Lospa: Soluția a fost concepută pornind de la nevoile reale și imediate ale fermierilor și se adresează tuturor fermierilor. Aplicația a fost dezvoltată pornind de la discuțiile directe cu fermierii, iar noi am transpus cerinţele lor într-un sistem care rezolvă cele mai dificile situații de business din activitatea agricolă prin eficientizarea procesului de obținere a subvențiilor, administrarea contractelor de arendă și controlul permanent al fiecărei lucrări agricole din fermă.

Am dorit să le oferim fermierilor o soluție care să-i ajute să rezolve problemele de administrare cu care fermele se confruntă în prezent.

Cu ajutorul ei, procesele agricole sunt mult mai ușor de monitorizat și de gestionat. Acest lucru conduce la îmbunătăţirea considerabilă a performanțelor economice ale fermierilor.

Credeţi că  fermierii conştientizează aceste avantaje? Au timp să folosească aplicaţii informatice?

Gabriel Lospa: Noi suntem convinşi că, utilizând aplicația INOVAGRIA, fermierii capătă mai multă autonomie și siguranță în luarea deciziilor legate de cheltuielile efectuate și respectiv pentru creșterea profitabilității fermei. Este un mare avantaj pe care, cu siguranţă, ei îl apreciază.

În ultimii 10 ani am acumulat o vastă experiență în acest domeniu, cred eu necontestabilă şi pot să vă spun că INOVAGRIA este singurul produs de pe piață care adresează în mod real și concret, într-o manieră complet integrată, problemele cu care se confruntă fermierii în gestionarea fermelor.

Una dintre marile lor provocări rămâne depunerea cererilor de subvenţii la APIA. Din acest punct de vedere, produsul nostru este UNIC pe piață și îi ajută cu simularea depunerii cererii unice de subvenție la APIA.

Fermierul are posibilitatea modificării hărților, corelarea lor cu terenurile agricole depuse la ultima cerere de subvenție. După aceasta, pornind de la culturile pe care fermierul și le pregătește pentru noua campanie, aplicația îi permite fermierului să vadă schemele de plată  care îi pot aduce cea mai mare sumă de bani din subvenţii.

În acest fel, pe de-o parte încercăm să reducem căutările şi drumurile pe care ei ar trebui să le facă la APIA și, pe de altă parte, îl ajutăm să-și maximizeze subvenția. Practic, le dăm posibilitatea să se pregătească de acasă pentru a realiza completarea și depunerea cererii unice de subvenție, punându-le la dispoziție inclusiv informațiile cu privire la ce documente trebuie să prezinte la APIA pentru schemele pentru care solicită plată.

În momentul în care fermierii au toate aceste date pregătite, ei trebuie pur şi simplu să încarce  hărțile cu terenurile pe care le dețin în softul IPA Online, pus la dispoziție de APIA.

În ce condiţii se poate folosi acest simulator?

Gabriel Lospa: Simulatorul de subvenții este disponibil online şi poate fi utilizat GRATUIT pe site-ul INOVAGRIA (http://www.inovagria.ro)

Ce alte activităţi poate acoperi aplicaţia dumneavoastră?

Gabriel Lospa: INOVAGRIA este un soft modular alcătuit din mai multe componente. Ele sunt  integrate 100%, dar pot fi utilizate și independent, asigurând fermierilor stabilitatea și siguranța de care au nevoie pentru a-și putea dezvolta afacerea.

Există mai multe componente ale aplicației INOVAGRIA, denumirile fiind foarte sugestive pentru aria lor de aplicabilitate: Subvenții, Terenuri Agricole, Contracte de arendă, Lucrări Agricole, Monitorizare GPS, Hărți, Mobile, Rotația Culturilor, Normative, Fertilizări, Silozuri.

Componenta Hărți, le permite fermierilor să-și descarce, să-și preia din IPA Online terenurile pe care le-au declarat în anii trecuți, să le modifice și să le aducă în concordanță cu anul curent, culturile curente și să le încarce din nou în aplicația IPA Online. Alte suprafețe aflate în administrarea fermierului pot fi încărcate ușor în sistem, permițând astfel fermierului să aibă o imagine completă a tuturor terenurilor aflate în administrare.

Referitor la componenta Subvenții, față de cele spuse anterior, aş vrea să adaug că îl ajută pe fermier să își optimizeze cererea de plată depusă la APIA, pornind de la culturile pe care acesta dorește să le cultive, de specificul zonei în care este ferma, de istoricul culturilor pe terenurile lucrate.

Este cunoscut faptul că fermierii nu lucrează exclusiv terenurile agricole pe care le dețin în proprietate, ci și suprafețe pe care le iau în arendă. În funcție de dimensiunea fermelor, această activitate de gestionare a contractelor de arendă poate să fie mai mult sau mai puțin împovărătoare.

Componenta Contractele de arendă, îi ajută să gestioneze toate informațiile privind contractele de arendă, își pot salva documentele suport, documentele justificative care stau la baza încheierii contractelor de arendă, pot gestiona plățile efectuate către arendași. Și lista nu se oprește aici.

Conform legislației, contractele de arendă sunt purtătoare ale unor obligații fiscale. Ajutăm fermierii prin INOVAGRIA să-și completeze declarațiile care se depun la autoritățile fiscale, declarația 112, cu impozitele aferente plăților care decurg din contractele de arendă, declarația 205.

Componenta Lucrări agricole, permite fermierilor să poată lua cele mai bune decizii cu privire la culturile pe care trebuie să le înființeze, la terenurile pe care urmează să le folosească. Pot obține informații în timp real cu privire la cheltuielile efectuate și productivitatea pe care ei o înregistrează la nivel de fiecare unitate de suprafață și, respectiv, tip de cultură. La baza acestei componente stau așa numitele Normative, sau, altfel spus, Fișe tehnologice, care sunt aferente fiecărei culturi în parte. Utilizând aceste Normative la începutul campaniei agricole fermierul poate să-și facă o planificare a tuturor activităților conform culturilor pe care dorește să le cultive, rezultând astfel și o estimare de buget. Pe măsură ce activitățile se derulează, fermierul urmărește modul în care se încadrează în estimarea de buget inițială. Evident că, acolo unde va constata eventuale abateri, va putea să intervină imediat.

Tot ca o facilitate a acestei componente, fermierul poate să-și gestioneze cu ușurință planul de fertilizări, rezultând de aici în mod automat raportările pe care acesta trebuie să le facă.

Cum pot accesa fermierii aplicația și care sunt prețurile cu care ea poate fi achiziționată?

Gabriel Lospa: În primul rând trebuie spus că e vorba de o aplicație web, care se instalează pe un calculator tip server și apoi ea poate fi accesată de oricare dintre utilizatori din orice loc, condiția principală fiind să existe, după caz, intranet local sau acces la internet.

Sistemul poate fi instalat pe calculatorul propriu al fermierului, dar și în cloud. Pentru unii fermieri poate fi la îndemână achiziția și întreținerea unor echipamente hardware, însă costurile asociate înclină clar balanța în favoarea găzduirii în cloud. Din punctul nostru de vedere, este important ca fermierii să se ocupe cu dedicație de activitățile specific agricole și să lase activitățile IT în grija celor specializați în aceste activități.

Din punctul de vedere al achiziției aplicației, noi punem la dispoziție mai multe pachete, care înglobează fiecare un grup de componente ale aplicației. Astfel, principalele pachete sunt: Terenuri agricole, Arendă, Lucrări agricole. Aplicaţia poate fi achiziționată în două moduri: sub formă de licențe perpetue, plus plata de servicii de mentenanță anuală sau sub forma unui abonament anual, preţurile fiind evident stabilite în funcție de dimensiunea fermei, suprafața lucrată şi de pachetele software achiziţionate. În cazul în care se utilizează aplicația în cloud se plătește și o taxă de găzduire.

După cum ştiţi, fermierii nu sunt specialişti IT. Au nevoie de o instruire specială pentru a folosi un astfel de  sistem?

Gabriel Lospa: Aplicația este un instrument flexibil și ușor de utilizat. Dorim să îl facem și mai accesibil pentru fermieri, și de aceea echipa noastră asigură servicii de suport şi de implementare la nivel naţional pentru aplicaţie, direct sau prin parteneri.

 

Arhiva Romania digitala

ECOSUNT, un soft curat și integrat

Recent, SIVECO România a lansat ECOSUNT, primul software românesc integrat, destinat companiilor din domeniul managementului deșeurilor.În ultimii ani, cantitatea de deșeuri crește în mod accelerat, direct proporţional cu creșterea nivelului de bunăstare, având un impact negativ din ce în ce mai pronunțat asupra mediului.Pentru orice companie care operează cu de [...]

ECOSUNT, un soft curat și integrat

Recent, SIVECO România a lansat ECOSUNT, primul software românesc integrat, destinat companiilor din domeniul managementului deșeurilor.În ultimii ani, cantitatea de deșeuri crește în mod accelerat, direct proporţional cu creșterea nivelului de bunăstare, având un impact negativ din ce în ce mai pronunțat asupra mediului.Pentru orice companie care operează cu de [...]

Companiile de apă şi canalizare au nevoie de “soluţii verzi”

Recent, SIVECO România a anunţat o nouă componenta în cadrul sistemului informatic integrat SIVECO Applications 2020 - aplicaţia dedicată Managementului Activității de Laborator. Despre beneficiile utilizării acestui soft de către companiile de apă și canalizare ne-a vorbit Ștefăniță Ghiță, director adjunct SIVECO Applications. [...]

Două proiecte româneşti eLearning prezentate în premieră la Londra

În perioada 25-28 ianuarie 2017 are loc la Londra târgul BETT, una dintre cele mai mari expoziții educaționale din lume, iar SIVECO România participă pentru a unsprezecea oară consecutiv. [...]

Wand.education™- prima platformă din România prin care profesorii pot crea lecții digitale interactive în mai puțin de 5 minute

La începutul lunii Decembrie 2016 SIVECO Belgia a lansat Wand.education™, o platformă de creare a lecțiilor interactive, care poate fi utilizată individual de către profesori și totodată implementată și la nivel de școală. [...]

Există viaţă (activă) după pensionare?

Potrivit Eurostat, 5 milioane de europeni cu vârste între 55 şi 74 ani sunt diagnosticaţi anual cu depresiiCercetările arată că oamenii în vârstă, izolați din punct de vedere social, sunt predispuși la îmbolnăviri, dizabilități și chiar deces prematur. [...]

Instruire. Inducție. Impact. Motivare - pietrele de încercare ale oamenilor de HR

Unul dintre cele mai importante obiective interne ale companiilor este păstrarea celor mai buni angajaţi. Cum decidem care sunt aceştia? [...]

Populaţia planetei îmbătrâneşte într-un ritm accelerat. Ce soluţii viabile avem pentru menţinerea vieţii active a persoanelor vârstnice?

Conform Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), până în 2050, peste 22% din populația globală va avea peste 60 de aniPopulaţia planetei îmbătrâneşte într-un ritm accelerat. Ce soluţii viabile avem pentru menţinerea vieţii active a persoanelor vârstnice?Acest fenomen este deja realitate în unele țări dezvoltate precum Germania, Italia sau Suedia. [...]

Netul, principala sursă de informare pentru Examenele Naționale

Online-ul a fost și anul acesta principala sursă de informare pentru verificarea rezultatelor la Examenele Naționale. Toți ce interesați au accesat cu emoție Portalul Educațional SEI. Astfel, în luna iulie, http://portal.edu.ro a înregistrat un record de aproape 12 milioane de vizite și 187 de milioane de pagini afișate. [...]

Cursurile Agora

Alege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferinta
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: București
  • Când: în curând
  • Info: 2 zile
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora

Cea mai recentă conferinţă Agora

12 decembrie 2017

Data Centers & IT Infrastructure Management

Data Centers & IT Infrastructure Management

Viitorul este în cloud, mobil și social. Fenomenul Internet of Things devine și el realitate. În 2020 pe glob vor exista 50 de miliarde de dispozitive, care vor produce 35 zettabytes de [...]

 
Fii la curent cu ultimele noutati agora.ro!