Sage – soluții disponibile și în cloud, pe măsura nevoilor clienților

Interviu cu Christophe Vanackère, Managing Director, Sales & Marketing, Director of Operations Sage ERP X3, Sage France.

IT Trends: În conferința de astăzi s-a afirmat că ERP-ul a murit. Ce urmează?

Christophe Vanackère: Business Solutions. Astfel au fost denumite aceste soluții la început și vom reveni la această denumire. ERP a fost o denumire folosită până recent dar care este asimilată cu aplicații complicate (grele) care, scumpe, cu timpi mari de implementare. Cred că este un moment bun să ne debarasăm de această imagine și să pornim într-o nouă eră. Am lansat o versiune nouă a soluției Sage X3, cu o nouă tehnologie, o nouă interfață, disponibilă și în cloud și aceasta dechide posibilități cu totul noi clienților noștri.

ITT: Care au fost cele mai importante anunțuri de business pe care le-ați făcut la această conferință și care sunt cele mai importante produse noi lansate?

C.V.: Cel mai important anunț a fost faptul că avem patru produse globale: Sage One, Sage Drive, Sage Live și Sage X3, și chiar dacă nu le-am anunțat aici în premieră, cred că acestea vor avea un impact important în contabilitate. Avem 4 produse globale care funcționează foarte asemănător și care arată modul în care dorim să abordăm piața globală. Am mai anunțat noi versiuni și ale celorlalte aplicații, cum ar fi Sage 100c, Sage 300c care reprezintă o evoluție, un mod de a le arăta clienților existenți că asigurăm în continuare mentenanță și suport și că vom continua dezvoltarea acestor produse, ceea ce le poate da încredere.

Cu siguranță Sage Live, care este rezultatul unui parteneriat cu Salesforce, este o zonă nouă în care intrăm și care nu exista până acum în portofoliul nostru de produse, ceea ce ne va permite o mai bună acoperire a necesităților din piață, în special pentru clienții care au apetitul de a se muta în cloud. Avem acum posibilitatea de a acoperi tot spectrul de clienți, cu aceste 4 produse Sage.

ITT: Vă rugăm să ne dați mai multe detalii despre parteneriatele strategice încheiate cu Microsoft și Salesforce.

C.V.: În relația cu Salesforce este vorba despre un parteneriat în domeniul tehnologiei de bază. Noi vom folosi această tehnologie de la Salesforce pentru a avansa foarte rapid în acest domeniu. Sage Live a fost dezvoltat în doar 6 luni. În absența platformei și a serviciilor oferite de ei nu ne-am fi putut mișca atât de rapid. Acest parteneriat ne dă posibilitatea să ne concentrăm pe valoarea adăugată și expertiza pe care noi le putem aduce și nu să duplicăm expertiza altora. De asemenea, datorită acestui parteneriat, beneficiem de o expunere globală.

În mod similar stau lucrurile și în cazul parteneriatului strategic încheiat cu Microsoft. Acest parteneriat se referă în special la Microsoft Azure și la oferirea soluțiilor noastre în cloud-ul lor. Pentru anumite aplicații folosim și Amazon. Prin parteneriatul cu Microsoft dăm acces clienților noștri la cele mai bune tehnologii și soluții existente pe piață.

ITT: Sage este numărul 3 global, în oferirea de soluții de business, după Oracle și SAP. Care sunt prinicipalii diferențiatori ai Sage?

C.V.: Sage este foarte apropiat de clienții săi și le oferă o paletă bogată de soluții, atât on-premises, cât și în cloud, cât și soluții hibride. Vindem pe canalele de distribuție, vindem și direct, ceea ce oferă clienților mai multe opțiuni. Această libertate pe care o au în alegerea soluțiilor și a modelului de a interacționa cu noi, această flexibilitate, fac ca Sage să fie unică. În plus toate produsele și soluțiile pe care le oferim acum se potrivesc cerințelor pieței. Dacă vorbim despre X3, de exemplu, produsul a fost proiectat inițial pentru mid-market și enterprise market și clienții noștri au realizat asta. Dacă ne uităm la competiție vedem oarece ezitări și reveniri asupra produselor lor. Noi am elaborat acest produs în mod special pentru această piață, în mod consecvent și acest lucru se vede în gradul de mulțumire pe care îl au cei 6 milioane de clienți ai produsului, pe care îi avem în acest moment. De asemnea modul în care Sage a crescut prin achiziții, arată și legăturile puternice pe care le avem la nivelul țărilor în care am făcut aceste achiziții, ceea ce ne dă credibilitate și proximitate față de clienții noștri.

ITT: În produsele Sage o componentă importantă este tehnologia, dar o altă componentă la fel de importantă ține de legislațiile și reglementările naționale. Acestea din urmă se modifică foarte frecvent. Cum rezolvați aceste probleme?

C.V.: În compania noastră avem departamente R&D și echipe de co-development în multe țări. Acestea fac localizarea produselor noastre dar și adaptarea rapidă la modificările legislative, pentru a fi siguri că suntem la zi. Suntem de asemenea conectați cu autoritățile locale din fiecare țară în care operăm, astfel încât să putem anticipa modificările care vor avea loc și acest fapt ne aduce multe avantaje competitive. Desigur, nu suntem prezenți direct în toate țările de pe glob. De exemplu în România suntem prezenți prin intermediul unuia dintre partenerii noștri, Deveho Consulting, care se ocupă de localizare și de adaptarea produselor noastre la legislația locală.

ITT: Majoritatea clienților Sage utilizează încă soluții on-premises. Care este strategia de trecere în cloud?

C.V.: Majoritatea produselor pe care le-am lansat sunt gândite pentru cloud. Desigur cei 6 milioane de clienți pe care îi avem dețin deja anumite produse și soluții on premises. Important este faptul că le oferim clienților noștrii posibilitatea de a migra în cloud, fie pentru toate sistemele lor, fie doar pentru o parte dintre acestea. Sloganul nostru este “clienți pe viață (customers for life)”. Ne respectăm clienții, le asigurăm mentenanță și suport și îi lăsăm pe ei să decidă când și ce anume doresc să migreze în cloud. Cu Sage One, Sage Live și X3 venim cu soluții în întregime pentru cloud, pentru clienții care doresc să intre în noua eră, pornind de la zero. Soluțiile hibride vor fi disponibile în continuare. Clienții pot opta pentru a-și utiliza în continaure soluțiile on-premises dar să aibă acces la mobilitate, care este esențială, dar și la noi aplicații în cloud sau hibride. Clienții noștri au libertatea de a alege.

Dacă ne uităm și la competiția noastră, veniturile rezultate din cloud sunt încă minime, procentual, dar cresc și cererea există și nu există opțiunea de a nu ne îndrepta înspre cloud. Principala noastră grijă este de a răspunde nevoilor clienților noștri astfel încât să îi păstrăm. Îi informăm despre noile produse și despre ce anume le putem livra și îi lăsăm pe ei să decidă. Noi ne concentrăm în primul rând pe clienții noștri, mai degrabă decât pe un produs sau pe un segment de piață anume.

ITT: Care este ponderea veniturilor Sage din diferite părți ale globului. De ce această conferință are loc în SUA și nu în UK, de exemplu?

C.V.: Summit-ul există în SUA de multă vreme. La acesta participă multă lume, inclusiv din Africa de Sud, din Australia etc. În mod special pentru Sage X3 sau Sage 300, care sunt produse globale, piața din SUA este o piață mare, cu un potențial imens, iar facilitățile pentru a desfășura un astfel de eveniment sunt de asemenea mai potrivite. Piața de aici este interesantă și pentru partenerii noștri internaționali, din Europa sau de dincolo de mări, care venind aici pot realiza ce oportunități există pe piață și, de ce nu, să pună un picior și pe acestă piață. Construim, în acest mod, și o punte către America. Recent am avut o conferință în Turcia, dar am avut și în alte țări europene, tot în ideea de a ne ajuta partenerii să își extindă piețele pe anumite verticale noi. Din cei 8.000 de participanți la această conferință, jumătate sunt americani, jumătate vin din alte piețe de peste tot de pe glob.

Cursurile Agora

Alege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferinta
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: București
  • Când: în curând
  • Info: 2 zile
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora

Cea mai recentă conferinţă Agora

12 decembrie 2017

Data Centers & IT Infrastructure Management

Data Centers & IT Infrastructure Management

Viitorul este în cloud, mobil și social. Fenomenul Internet of Things devine și el realitate. În 2020 pe glob vor exista 50 de miliarde de dispozitive, care vor produce 35 zettabytes de [...]

 
Fii la curent cu ultimele noutati agora.ro!