Office 365, pasul definitiv în cloud

Cărmăzan Vera | 2 Apr 2013

Noul Office este de ceva timp în România și mulți au discutat despre noul model de distribuție, în care suita va disponibilă direct din cloud. Dar destul de puțini vorbesc despre ceea ce poate face Office-ul pentru afacerea noastră. Și mai important, puțini știu cum pot face ei înșiși business cu Office. Vera Carmazan, Office Division Business Group Lead, Microsoft România, a avut amabilitatea de a ne răspunde câtorva curiozități despre Office, unele mai business-minded.

Să vorbim despre modelul de distribuție, pentru că la lansare spuneați că prin parteneri Office ar putea fi mai ieftin decât direct de la Microsoft.

Ca orice alt produs, și serviciile Office 365 se vând prin parteneri. În acest moment, există un model prin care noi putem vinde prin parteneri. Partenerul are libertatea de a-și fixa prețurile. Prin urmare, o ofertă mai bună poate să vină chiar de la partener. Pe de cealaltă parte, prețurile Microsoft sunt standard, sunt afișate pe site și toată lumea le cunoaște. Noi încurajăm 100% vânzarea de Office 365 prin parteneri. Mai mult decât atât, focusul nostru este să dezvoltăm rețeaua de parteneri care să vândă servicii. Noi aici ne concentrăm resursele, bugetele și pot să spun că numărul de parteneri care vând cloud a crescut exponențial de la o lună la alta. În acest moment, avem un număr de peste 40 de parteneri care vând deja cloud și mai avem 170 de parteneri cu care lucrăm să-i dezvoltăm, să-i creștem, să-i aducem în punctul în care să vândă cu succes servicii. Pentru asta investim în ei, investim în training, în capabilitățile lor de vânzare de cloud, îi încurajăm să-și dezvolte aplicațiile proprii.

Chiar vroiam să vă întreb despre scenariile pentru cei care nu doar vând, ci creează și valoare adăugată.

Asta este ceea ce încurajăm, pentru că până la urmă, partenerul acolo își pune amprenta, își poate face oferta ca fiind a lui și nu doar o ofertă generică de la Microsoft. Acolo își poate vedea clientul problema lui rezolvată, nu neaparat o ofertă generică din partea cuiva. Îi încurajăm. Avem parteneri care au făcut aplicații de genul managementul cerilor de concedii, de exemplu, sau administrare de flote de mașini. În Office. Sunt o mulțime. Dar este totul încă la început. În Excel, de exemplu, se pot face multe aplicații, se pot face aplicații de Business Intelligence, care te ajută să-ți vezi datele din companie. Și multe altele. Practic, posibilitățile sunt nelimitate pentru parteneri acolo și asta încercăm să încurajăm. Oferim training-uri, trebuie să fie apți din punct de vedere tehnic să implementeze soluțiile pe care le propun, trebuie să știe să ajungă la clienți. Noi avem dialoguri la nivel executiv cu partenerii, astfel încât să înțeleagă ceea ce propunem noi: un nou model de business.

Microsoft nu e la prima experiență cu vânzare de servicii în România. Cum reacționează piața noastră la ele, din ce ați văzut până acum?

Aici sunt mai multe aspecte. N-as poziționa neaparat România ca fiind un early adopter din punct de vedere saas. Deci, nu este neaparat vârful de lance global. Pe de altă parte, nu suntem foarte departe. Clienții noștri au înțeles foarte repede modul în care pot să economisească niște bani trecând la acest model. Faptul că nu mai investesc în servere, faptul că au aceste cheltuieli recunoscute altfel în sistemul lor contabil, au înțeles tot și asta i-a făcut să adopte, pentru că altfel am vorbi doar despre specificații, iar acest lucru nu-l interesează niciodată pe client. Pe el îl interesează ce valoare are cum și ce valoare are acest produs pe termen lung. Altfel, din câte știu eu, la nivel global, unul din cinci clienți a trecut în cloud. În România, vorbim de sute bune, mii de clienți care au trecut în cloud deja. Vorbim de companii de la cinci utilizatori la 2 – 3000. Fiecare dintre ele a văzut în acest model o reducere de costuri și mai puțină bătaie de cap, că și asta e important.

La partea de consumator, noi am lansat oferta abia acum, până pe 29 ianuarie n-au avut o opțiune neaparat denumită așa. Dar pentru companii avem această ofertă de mai bine de un an și jumătate pe piața locală. Caracteristicile tehnice ajută foarte mult. Cifre precum 99,99%, care se traduc în circa 55 de minute pe an downtime – nu poți să faci asta cu un server de mail în casă, după calculele noastre. E adevărat, aici e rolul nostru, să-i spunem clientului. Dacă el nu știe ce garanție SLA are, dacă noi nu-i facem un calcul tip TCO, dacă nu-i arătăm ce cheltuieli are lună de lună și an de an folosind un model sau altul… Ține și de noi ca vendori să le arătăm clienților ce se întâmplă.

În final, să ne întoarcem la modelul de business, pentru că am auzit de niște distribuitori de Office mai puțin obișnuiți până acum.

Ca parte a strategiei noastre orientate către cloud, am și anunțat parteneriatul cu Vodafone. Ei fiind cei mai noi parteneri ai noștri pentru Office 365, vor încorpora oferta cu noul Office în oferta lor pentru companii. Este, dacă vreți, un nou model de parteneriat. Astfel, clienții își pot plăti software-ul laolaltă cu factura de telefonie sau internet. Este un alt punct prin care arătăm că ne îndreptăm puternic către clienți prin toți partenerii. Mai avem un contract și cu UPC, iar restul parteneriatelor le vom anunța după ce vom semna.

Cât timp mai au la dispoziție cei care încă nu vor în cloud să folosească versiuni de Office mai vechi? Cât mai oferiți suport pentru Office 2010, de exemplu?

Data de încheiere pentru suportul mainstream este 13.10.2015, iar pentru suportul extins, data este 13.10.2020.

Cursurile Agora

Alege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferinta
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: București
  • Când: în curând
  • Info: 2 zile
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora

Cea mai recentă conferinţă Agora

12 decembrie 2017

Data Centers & IT Infrastructure Management

Data Centers & IT Infrastructure Management

Viitorul este în cloud, mobil și social. Fenomenul Internet of Things devine și el realitate. În 2020 pe glob vor exista 50 de miliarde de dispozitive, care vor produce 35 zettabytes de [...]

 
Fii la curent cu ultimele noutati agora.ro!