Likeit Solution devine ALEF Distribution RO

Ciucur Mircea | 12 Jul 2017

ALEF Group, unul dintre cei mai importanți distribuitori de sisteme IT din Europa Centrală și de Sud-Est, cu afaceri de peste 160 milioane Euro în 2016, intră pe piața din România prin preluarea companiei Likeit Solution, tranzacția fiind perfectată la 30 iunie 2017.

Evoluția companiei Likeit Solution, împreună cu modelul de business implementat de aceasta, au fost factori decisivi în alegerea partenerului pentru România. Business-ul Likeit a fost susținut în principal de proiectele axate pe vânzarea de soluții Microsoft și CISCO, dar și de echipamente și de componente, brandul ASUS reprezentând o pondere importantă. Anunţul a fost făcut în cadrul unei conferinţe de presă organizată pe 11 iulie la Hotel Sheraton Bucureşti, ocazie cu care am discutat cu Mircea Ciucur, Managing Director al ALEF Distribution RO, despre noua companie şi paşii care vor urma.

IT TRENDS: Care sunt prioritățile noii companii?

Mircea Ciucur: Priorităţile noastre pe termen scurt vizează finalizarea a tot ce înseamnă integrarea în grupul ALEF. Sperăm să încheiem această etapă până în luna septembrie, astfel încât în perioada de vârf să fim up and running. Apoi, în etapa următoare, să ne dezvoltăm în zona de distribuţie cu valoare adăugată, cum menţionam şi în cadrul conferinţei, să ne reaşezăm şi să ne dezvoltăm departamentele de suport, acest lucru însemnând în primul rând definitivarea departamentului tehnic şi ulterior a celorlalte departamente în funcţie de necesităţi şi de brand-urile pe care le vom aduce în portofoliu. Deci ţinta este să mergem în continuare pe zona de distribuţie cu valoare adăugată, de consultanţă pe care o oferim partenerilor noştri, de menţinere şi de suport al lor în dezvoltarea proiectelor pe care le au în zona de end-user.

IT TRENDS: Care sunt principalii parteneri cu care lucraţi?

M.C.: Sunt aceeaşi parteneri pe care Likeit îi avea şi înainte, respectiv Cisco, Microsoft, Asus, APC, Schneider, Socomec etc. Sunt 24 de contracte de distribuţie care au fost transferate în baza acestei înţelegeri.

IT TRENDS: Centrul de training se va axa doar pe Cisco sau va include şi alte soluţii?

M.C.: Centrul de training este în primul rând un deziderat pe care ni-l propunem, dar încă lucrăm la strategie şi la modul în care acesta va fi organizat şi promovat pe piaţa locală. Ţinând cont că mai sunt şi alţi furnizori de astfel de servicii, încă nu am ajuns la o concluzie privind felul în care va fi organizată această activitate în perioada următoare. Din toamnă vom lucra la strategia privind partea de training.

IT TRENDS: În afară de centrul de training veţi avea şi un centru de demo şi testare a soluţiilor în România?

M.C.: Da, este implicit, practic lucrăm în paralel la cele două, numai că sunt două lucruri diferite. Pe partea de demo-uri şi soluţii, noi deja avem, şi am avut şi în Likeit, o serie de unităţi demo pe anumite soluţii, dar acum vrem să le dezvoltăm şi să le ducem la alt nivel.

IT TRENDS: O direcţie prioritară în cadrul grupului ALEF este reprezentată de cloud. Veţi promova doar Microsoft Azure sau şi alte soluţii?

M.C.: În principal Microsoft Azure, fiind parteneri Microsoft. În mod cert rămânem legaţi de zona de Microsoft.

IT TRENDS: Care sunt obiectivele financiare pentru anul în curs?

M.C.: Din punct de vedere al cifrelor, ne propunem să ajungem până la sfârşitul lui 2017 la aproximativ 33 milioane de euro, definitivarea şi stabilizarea departamentului tehnic şi completarea poziţiilor în alte departamente în funcţie de necesităţi. În plus, încercăm să aducem cât mai repede şi în portofoliul nostru brand-urile pe care grupul ALEF le are deja. Discutăm cu toţi vendorii astfel încât să reuşim să extindem drepturile de distribuţie şi pentru România.

Aşa cum spuneam şi anterior, în momentul acesta prioritar este să finalizăm din punct de vedere operaţional această fuziune, astfel încât să putem avea un trimestru patru aşa cum l-am previzionat. Sunt multe lucruri de făcut şi toate s-au făcut într-un timp foarte scurt, tot acest transfer începând în luna aprilie. Din punct de vedere formal, al documentelor, au fost foarte multe etape pe care le-am parcurs cu viteză, iar acum intrăm într-o zonă de stabilizare, încercăm să ne reaşezăm şi să ne punem în acord cu grupul din punct de vedere al organizării interne, al sistemului de raportare, să intrăm în logica de grup.

Cursurile Agora

Alege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferinta
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: 12 iulie 2018, ora 08:00
  • Info: 2 day course - July 12-13
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: 19 iulie 2018, ora 08:00
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: București
  • Când: în curând
  • Info: 2 zile
Participa la curs
Cursul Agora

Cea mai recentă conferinţă Agora

12 decembrie 2017

Data Centers & IT Infrastructure Management

Data Centers & IT Infrastructure Management

Viitorul este în cloud, mobil și social. Fenomenul Internet of Things devine și el realitate. În 2020 pe glob vor exista 50 de miliarde de dispozitive, care vor produce 35 zettabytes de [...]

 
Fii la curent cu ultimele noutati agora.ro!