Lexmark: clienți pe viață!

Dobrinescu Laurențiu | 2 Jun 2014

Laurențiu Dobrinescu, Large Account Manager, LEXMARK International Technology Romania SRL, ne-a vorbit despre orientarea Lexmark către soluții enterprise de captură și management al informației nestructurate, securitate, cloud computing, mobilitate și polivalența echipamentelor multifuncționale, având în permanență clienții în centrul atenției.

Rep.: Lexmark era cunoscută ca o companie producătoare de imprimante. În ultimii ani Lexmark s-a orientat tot mai mult spre soluții specializate de captură, procesare și management al documentelor. Cum se poziționează astăzi Lexmark la nivel global și în mod special în România?

Laurențiu Dobrinescu: Istoric privind, Lexmark a luat ființă în 1991 prin desprinderea diviziei de imprimante din corporația IBM. Orientarea inițială a companiei a fost către producția de imprimante și multifuncționale, cu focus deosebit către zona de clienți finali corporate. Ca un rezultat direct al evoluției conceptului de “document electronic”, evoluție accelerată de extinderea rapidă a rețelelor de comunicații de date, serviciile de comunicație au devenit accesibile iar accentul s-a mutat spre soluții integrate bazate pe echipamente multifuncționale cu capabilități extinse în transformarea unui document imprimat în document electronic precum și administrarea acestora. Astfel,  investițiile s-au axat pe optimizarea portofoliului hardware și pe adăugarea unui layer software din ce în ce mai puternic și variat, pentru a aduce valoare adăugată echipamentelor Lexmark dincolo de funcțiile de bază, pe care toți producătorii le au incluse în echipamentele lor de imprimare.

Multifuncționalele au fost un pas important în evoluția tehnologică a industriei de printing, Lexmark fiind printre promotorii acestor echipamente.

La nivel global, începând din 2010, Lexmark a investit masiv în zona de soluții software, cu un interes specific pentru content management, adresând zona infomațiilor nestructurate. Cea mai importantă achiziție a fost cea a companiei Perceptive Software, companie specializată în content management, management de procese, captură inteligentă și enterprise search.

Astazi corporația Lexmark este organizată în două divizii bine conturate, ISS (Imaging Solutions and Services) – divizia ce integrează zona de echipamente de imprimare și soluțiile software dedicate flotelor de echipamente, și Perceptive Software. Divizia Perceptive Software  integrează toate tehnologiile software care au fost achiziționate, tehnologii prin care Lexmark își propune să devină unul dintre jucătorii de top în domeniul procesării documentelor și a gestionării informațiilor nestructurate.

Rep.: Cum sunteți organizați și ce servicii oferiți în România?

L.D.: Suntem prezenți în România încă din 1995, de-a lungul timpului modalitatea de reprezentare evoluând. Astăzi suntem prezenți direct prin intermediul unui birou de reprezentanță. Ne adresăm pieței în principal prin intermediul partenerilor, distribuitori și reselleri, dar și direct, în cazul proiectelor majore în zona enterprise. Un diferențiator puternic cu care încercăm să atragem atât partenerii cât și potențialii clienți, dincolo de produsele robuste și competitive, este calitatea serviciilor aferente livrate, dat fiind faptul că ne implicăm direct în managementul livrării acestor servicii către clienții noștri.

Serviciile oferite sunt atât cele privind garanția standard sau extinsă a produselor precum și servicii specializate de tip “Managed Print Services – MPS”, administrarea centralizată a serviciului de print în interiorul organizațiilor mari.

Rep.:Atât Gartner cât și IDC vă plasează ca leaderi în domeniul Managed Print Services (MPS). De ce?

L.D.: În ceea ce privește oferta noastră de servicii tip MPS, încă de la început Lexmark s-a concentrat către clientul final, motto-ul nostru fiind “Customers for life”. Compania a construit în timp servicii de încredere, dincolo de livrarea de echipamente de printing. Din acest motiv oferta de externalizare a serviciilor de print a crescut în timp, în paralel cu creșterea continuă a numărului de clienți care utilizează aceste servicii și cu creșterea retenției clienților pentru astfel de servicii. În EMEA, anul trecut, rata de reînnoire a contractelor MPS Lexmark a fost de 100%. Suntem proprietarii tehnologiei pe care o înglobăm în echipamente și în produsele software, având astfel un control total asupra mediului în care clientul își va desfășura activitatea din punct de vedere al managementul printingului. Acesta este un diferențiator foarte important, de-a lungul timpului dezvoltându-se o experiză deosebită în privința abordării anumitor verticale cu soluții specifice optimizate pentru respectivele verticale de business, dincolo de conceptul de externalizare pe care îl oferă și competitorii noștri.

Rep.:Lexmark oferă soluții specializate pe anumite verticale, cum ar fi: educație, financiar, administrație, sănătate, producție, retail, telecom. Pe care dintre aceste verticale sunteți prezenți și în România și ce fel de servicii și soluții oferiți?

L.D.:În momentul de față atât la nivel global cât și local ne concentrăm pe un număr de 8 verticale: educație, servicii financiare, asigurări, guvernamental, sănătate, producție, retail și telecomunicații.

Local, în România, avem o bună prezență în toate verticalele de business menționate, cu un nivel de reprezentare deosebit d.p.d.v. al numărului de echipamente instalate în retail și producție precum și în zona guvernamentală. În zona serviciilor financiare, asigurări și telecomunicații, proiectele implementate îmbină performanțele echipamentelor noastre cu performanțele aplicațiilor software specializate de management securizat al imprimării, în vederea optimizării și controlului costurilor organizației cu producția de documente.

Rep.: Informația devenind digitală este expusă riscurilor de securitate. Mai mult, relativ recent au fost cazuri în care echipamentele multifuncționale au constituit punctul de intruziune, de acces neautorizat, în rețelele companiilor. Ce soluții de securitate oferiți clienților?

L.D.: Vârful nostru de gamă în zona soluțiilor de securitate pe care îl oferim clienților noștri îl reprezintă soluția Lexmark Secure Content Monitor, această soluție unică oferă vizibilitate în documentele imprimate, detectează potențialele încălcări ale securității, urmărind și controlând accesul la datele sensibile. Această soluție poate monitoriza simultan și verifica informațiile din milioane de documente care provin de la toate imprimantele și dispozitivele multifuncționale - pentru a îmbunătăți modul în care întreprinderea dumneavoastră detectează, analizează și descurajează potențialele tentative de fraudă sau scurgeri de informații. Lexmark Monitor Secure Content oferă capacități de căutare full-text care sunt acceptate în mai multe limbi. Această soluție vă permite să vedeți fiecare document care este imprimat, copiat, scanat sau transmis prin fax printr-un dispozitiv de ieșire de tip imprimată sau multifuncțional. În plus, aceasta vă permite să setați  alerte pentru a căuta continuu în tot conținutul și va notifica utilizatorii autorizați atunci când cuvintele cheie sau frazele căutate sunt găsite. Soluția este disponibilă și în România, avem pe rol proiecte pilot prin care am demonstrat că investiția într-o astfel de soluție este motivată și justificată de nivelul de securitate pe care îl oferă.

Avem soluții de securitate pe toate palierele de produse și soluții. Primul nivel se bazează pe soluțiile integrate la nivel de echipament, avem soluții de acces securizat implementate inclusiv direct în driverul de imprimare, soluții care impun reguli stricte de securitate a informației la nivel de echipament. Din această categorie am putea enumera eliberarea job-urilor de printare prin autentificarea cu cod PIN, funcție standard la marea majoritate a echipamentelor Lexmark.

Lexmark ofera bineînțeles soluții de tip client-server pentru eliberare securizată a printului la nivel de organizație, Lexmark Print Management. Ca și noutate, oferim astăzi și o soluție de tip serverless printing – Lexmark Secure Serverless Printing - pentru a putea oferi toate funcțiile de securitate la nivel de echipament, fără a mai fi necesară o structură de tip client-server, oferind astfel o reducere considerabilă a costurilor asociate resurselor necesare la nivelul clientului pentru implementare.

Rep.: O altă tendință foarte pregnantă este trecerea la cloud computing. Cum abordează Lexmark cloud-ul și ce oferiți în acest sens?

L.D.:La nivel global oferim acces externalizat la servicii de imprimare și la managementul acestor servicii via cloud privat Lexmark. Clientul final folosește serviciile de imprimare, dar tot ceea ce ține de managementul rețelei sale de echipamente, de documentele sale, monitorizarea securității job-urilor de imprimare, este în grija Lexmark. Am observat faptul că în România există totuși o anumită reticență de a deschide căi de comunicație securizate către furnizorii de tehnologie de tip outsourcing, mai ales atunci când este vorba despre soluții de gestionare a imprimării. În aceste situații este necesară o mai bună educare a managerilor de IT pentru a crește nivelul de încredere în astfel de proiecte și prin aceasta nivelul de implementare a unor astfel de soluții.

Pe de altă parte, dacă ne referim la integrarea cu un serviciu de tip cloud foarte popular, Lexmark oferă pe majoritatea gamelor de echipamente multifuncționale posibilitatea de integrare directă cu Google Docs, astfel încât echipamentul devine un terminal pe care se pot imprima documente de oriunde din cloud printr-o simplă logare pe echipamentul multifuncțional respectiv.

Rep.:Ce oferiți pe partea de mobile printing?

L.D.:În zona aplicațiilor business există posibilitatea de a oferi aplicații de tip mobile printing în cadrul organizațiilor, prin utilizarea extinsă a soluției Lexmark Print Management, integrând funcționalitățile platformei de bază Lexmark Document Distributor cu sistemele de comunicații ale organizației.

O platformă software unică prin capabilitățile oferite este  Lexmark Solution Composer, soluție versatilă destinată atât echipametelor multifuncționale cât și echipamentelor inteligente mobile dotate cu cameră foto, soluția permite capturarea unui document fie prin utilizarea scanner-ului din multifuncțional, fie prin utilizarea camerei foto înglobate în dispozitivul mobil. Această soluție poate fi utilizată pentru a crea la nivel de echipament fluxuri simplificate de procesare a documentelor, având acces la operațiuni de transmitere către diferite destinații, procesare, indexare și arhivare a documentelor scanate precum și generarea de confirmări automate privind executarea cu succes a acestor operațiuni, doar prin utilizarea resurselor echipamentului multifuncțional sau a dispozitivului mobil.

Rep.:De ce ar opta un reseller pentru Lexmark? Dar un utilizator final?

L.D.:Din punct de vedere tehnologic echipamentele noastre oferă o versatilitate sporită și o robustețe deosebită. Avem o gamă foarte largă de modele, astfel încât dimensionarea costurilor de achiziție și operare poate fi optimizată eficient prin alegerea echipamentului potrivit. Contăm pe parteneri puternici care pot livra produsele pe piața din România, iar managementul și monitorizarea calității serviciilor oferite sunt responsabilitatea noastră, a echipei Lexmark precum și a partenerilor noștri.

Clienții și potențialii clienți sunt continuu în centrul atenției noastre, construim pentru aceștia împreună cu partenerii noștri proiecte care oferă tehnologie performantă, garantată, o prezență locală solidă, garanția serviciilor de calitate și, prin toate cele menționate, certitudinea unui parteneriat de succes.

Cursurile Agora

Alege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferinta
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: București
  • Când: în curând
  • Info: 2 zile
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora

Cea mai recentă conferinţă Agora

12 decembrie 2017

Data Centers & IT Infrastructure Management

Data Centers & IT Infrastructure Management

Viitorul este în cloud, mobil și social. Fenomenul Internet of Things devine și el realitate. În 2020 pe glob vor exista 50 de miliarde de dispozitive, care vor produce 35 zettabytes de [...]

 
Fii la curent cu ultimele noutati agora.ro!