La cârma unei multinaționale, cu grație și încredere

Baciu Valentina | 11 Jul 2013

Valentina Baciu a fost numită, la începutul acestui an, Executive Director, Fujitsu Technology Solutions GesmbH, Romanian Branch. Despre planurile Fujitsu dar și despre modul în care se vede piața românească, din perspectiva, aproape singulară, a unei femei la pupitrul de comandă al unei companii de tehnologie multinaționale, în România, puteți citi în cele ce urmează.

Rep.: La sfârșitul lunii martie ați încheiat un nou an financiar. Cum a fost acest an în comparație cu anii precedenți?

Valentina Baciu: Anul fiscal anterior a fost plin de provocări, deşi nu foarte diferit în ansamblu faţă de anii anteriori; pe piaţa locală, complexitatea a fost dată de dinamica proiectelor mari.

Din perspectivă organizaţională, anul trecut a decurs sub semnul transformării pentru întreaga regiune sud est europeană, schimbare, care îşi doreşte să aibă un impact pozitiv în atingerea obiectivelor, atât pentru acest an, cât şi pentru anii următori.

Rep.: Ce obiective aveți pentru acest an financiar, care a început din aprilie? Cum prognozați acest exercițiu financiar, în mod special pentru reprezentanța din România?

V.B.: Printre cele mai importante obiective ale acestui an, menţionez creşterea vizibilităţii portofoliului de soluţii Fujitsu pe piaţa românească şi creşterea prezenţei brandului Fujitsu în mediul online.

Trebuie să știți că Fujitsu este unul dintre jucatorii cei mai importanți la nivel global pe parte de soluții IT și aș vrea să enumar aici câteva dintre subiectele de mare interes în momentul actual: soluții de virtualizare, Cloud Computing și High Performance Computing, soluții pentru segmentul de mobilitate premiate anul acesta la CeBit (tableta hibridă Q702 și ultrabook-ul LIFEBOOK U722), soluții pentru securitatea și protecția datelor. Aici menţionez una dintre cele mai inovative soluții de autentificare ale momentului: infrastructura Palm Secure.

În ceea ce priveşte aşteptările pentru 2013, piaţa românească de IT are cu siguranţă mult potenţial. Există de asemenea, multe domenii unde Fujitsu poate avea o contribuţie extraordinară, ceea ce ne face să fim încrezători că există posibilitatea de creştere.

Rep.: Vă aflați de foarte scurt timp la conducerea reprezentanței locale Fujitsu Technology Solutions. Ce obiective și priorități aveți pe timp scurt și mediu? Veți extinde rețeaua de parteneri? Veți propune pieței locale noi pachete de servicii și produse?

V.B.: Am preluat acest nou rol la începutul anului 2013, dar experienţa de peste 15 ani pe piaţa românească de IT, lucrând deopotrivă pentru integratori mari şi pentru mari corporatii cu prezență la nivel global, reprezintă o bază solidă pentru gestionarea acestei provocări interesante. În plus, am avut avantajul de a găsi în sucursala din România o echipă matură de profesioniști, cu un nivel ridicat de experiență. În plus, am avut avantajul de a găsi în sucursala din România o echipă matură de profesioniști, cu un nivel ridicat de experiență.

Creşterea vizibilităţii portofoliului de soluţii este unul dintre obiectivele majore ale acestui an fiscal şi se va realiza în strânsă cooperare cu partenerii strategici din România. Pe termen scurt şi mediu, modelul de business al Fujitsu România rămâne exclusiv prin parteneri. Vom continua să investim în consolidarea relaţiilor de afaceri cu parteneri strategici, integratori de sistem, distribuitori şi reselleri. În acest sens, implementăm noile programe destinate canalelor de distribuţie, concepute special pentru a contribui la succesul partenerilor printr-un business sănătos şi profitabil.

Pentru zona de servicii, strategia pe termen scurt şi mediu în România este de a oferi valoare adăugată prin soluţii dezvoltate de Fujitsu împreună cu partenerii de alianţă strategică (NetApp, Microsoft, Intel, VMWare, Symantec) evidenţiind în acelaşi timp, cele mai bune capabilităţi ale partenerilor nostri de afaceri.

Pe partea de produse, Fujitsu va rămâne întotdeauna un pionier al inovaţiilor, cu un portofoliu sofisticat de soluții de infrastructură, pornind de la echipamente destinate utilizării la birou până la cele destinate utilizării în centre de date.

Câteva exemple ilustrative:

- în segmentul notebook-uri şi tablete, noua serie LIFEBOOK oferă utilizatorului experienţă completă în ceea ce priveşte mobilitatea, cu performanţă, securitate, conectivitate, acces şi creaţie de conţinut la nivel de excepție.

- pe segmentul server, noua serie de echipamente PRIMERGY cu procesoare Intel de ultimă generație vine cu o serie de inovații în performanță, flexibilitate, utilizare inteligentă a energiei, etc

- portofoliul de servere high end și mainframe Fujitsu oferă posibilitatea implementării continuității afacerii, lăsând clientului flexibilitatea integrării tuturor aplicațiilor existente pe o platformă hardware deschisă;

- gama de sisteme de stocare Fujitsu ETERNUS tratează inovativ conceptul de stocare: consolidează infrastructura de stocare primară (producție), de backup şi de arhivare într-o soluție unitară, scalabilă, oferind utilizatorului posibilitatea de gestionare facilă a întregii infrastructuri.

Rep.: Recent ați lansat Fujitsu LIFEBOOK UH90, cel mai subțire UltraBook din lume. Ce alte noutăți va prezenta Fujitsu în perioada următoare și când vor fi acestea disponibile și în România?

V.B.: Pregătim o toamnă plină de surprize pentru utilizatorii de business, care vor beneficia de noua serie LIFEBOOK E cu un design elegant, împreună cu performanţa şi fiabilitatea cu care Fujitsu şi-a obişnuit clienţii în ultimii ani, cât şi pentru utilizatorii consumer, în special în ceea ce priveşte notebookurile cu touch screen…. și desigur noile procesoare Intel generaţia a 4-a şi Windows 8.

Rep.: Principalele tendințe/buzzwords ale momentului sunt virtualizare, cloud computing, mobilitate, Big Data, totul ca serviciu etc. Care este propunerea Fujitsu pentru piața românească din acest punct de vedere? Este piața locală diferită de alte piețe din regiune? În ce privințe?

V.B.: Big Data, virtualizarea și cloud computing reprezintă oportunități mari pentru organizații, şi România nu face excepție. Datele se transformă într-o resursă strategică, care utilizată în mod inteligent reprezintă un avantaj competitiv foarte valoros. Stabilirea infrastructurii hardware potrivite, abilitatea de a păstra viteza de procesare, în timp ce volumele de date sunt în creștere, este o provocare care nu ar trebui să fie subestimată.

Mobilitatea este indiscutabil în crestere, și un număr tot mai mare de responsabili ai departamentelor IT iau în calcul introducerea conceptului de "Bring Your Own Device".

Aceste tendințe au fost adoptate mai timid în România, dar reprezintă desigur direcții de dezvoltare cu un mare potențial în perioada următoare.

Fujitsu este one-stop-shop cu ajutorul căruia organizațiile pot implementa infrastructuri IT optimizate, incluzând hardware, software şi servicii, destinate tuturor acestor tendințe: mobilitate, virtualizare, cloud computing, Big Data.

Împreună cu ecosistemul de parteneri de afaceri, Fujitsu oferă clienților din România posibilitatea de a alege modalitatea de implementare și exploatare a oricăror din aceste soluții, inclusiv ca serviciu.

Rep.: Fujitsu este o companie japoneză dar care are și ADN german. Compania are o prezență foarte puternică în zona soluțiilor pentru administrația publică, în special în țările de limbă germană. Ce planuri și ce abordare o să aveți pentru valorificarea experienței din domeniu și a bunelor practici și în România?

V.B.: În ceea ce priveşte soluţiile de infrastructură, sectorul public nu este atât de diferit faţă de alte industrii.

Subiectele de mare interes în Germania dar şi în alte ţări vest-europene, s-au dovedit a fi: modernizarea spaţiilor de lucru (inclusiv virtualizare) şi optimizare de centre de date. Se discută de asemenea şi despre noile tendinţe care fac parte din revoluţia digitală cum ar fi Big Data, mobilitate, colaborarea socială şi cloud.

Unele dintre cele mai noi soluţii implementate sunt legate de securitate şi arhivare, Fujitsu Secure Mailroom, Fujitsu Secdocs - un sistem de arhivare pe termen lung, care satisface cerinţele legislaţiei germane.

Toate acestea pot fi replicate în totalitate și în România, îmbinând soluțiile Fujitsu Technology Solutions cu resursele și expertiza partenerilor de afaceri din România, companii care au o experiență îndelungată și de succes în implementarea proiectelor de această anvergură și complexitate.

Rep.: În occident, și în mod special în SUA, a devenit un fapt obișnuit ca o femeie să ocupe funcția de CEO într-o companie de tehnologie. Au trăit sau trăiesc această experiență companii ca Autodesk, eBay, IBM, HP, Yahoo etc. În România sunt foarte puține astfel de exemple, aș zice că sunt doar câteva excepții. Cum vă simțiți într-o poziție oarecum singulară, într-o lume a tehnologiei încă dominată de bărbați? Ce atuuri considerați că vă conferă o astfel de poziție? Au ceva femeile din România de recuperat, din acest punct de vedere și dacă da, ce anume?

V.B.: În Fujitsu, în special în regiunea Emerging Market din care face parte Fujitsu Romania, sunt foarte multe femei în poziţii de management, acoperind o arie largă de responsabilităţi.

În plan personal, sunt mândră că am fost aleasă pentru o asemenea provocare. Aceasta alegere are cu siguranță legătura cu experiența dezvoltată și efortul susținut depus pe parcursul multor ani de muncă, precum și cu investiția în educație și dezvoltare personală, de care am avut șansa să beneficiez în companiile pentru care am lucrat.

În România, am remarcat cu satisfacție că numărul femeilor care ocupă posturi de management în cadrul marilor companii în ultimii ani este în creștere. Societatea noastră recuperează rapid în această privinţă. Desigur, există încă loc pentru îmbunătăţire.

La modul general, cred că în România, sansele de a ajunge în posturi de conducere sunt egale atât pentru femei cât și pentru bărbați; este doar o decizie personală de a merge pe această cale, indiferent de gen. Spun asta, pentru că, după părerea mea, la un moment dat, s-ar putea să fii nevoit să sacrifici din angajamentele personale, şi nu oricine este gata să meargă mai departe.

Ce atuu-ri oferă o astfel de poziție?... iată câteva care îmi vin în minte acum: poţi folosi întreg arsenalul ce caracterizează în general femeile: gândire analitică, atenţia la detalii, întreţinerea unei atmosfere pozitive, armonioase, în scopul atingerii obiectivelor.

Ce au de recuperat femeile din România: încrederea în forțele proprii și curajul de a prelua funcții de conducere, care erau până nu de mult ocupate preponderent de bărbați.

Ce le-aș recomanda eu? Să se gândească foarte serios la direcția de dezvoltare personală, să aibă încredere că sunt capabile să preia responsabilităţi şi să obţină succesul, fără frică de eşec. Și, desigur, să își păstreze întotdeauna grația și feminitatea…

Cursurile Agora

Alege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferinta
  • Unde: București
  • Când: în curând
  • Info: 2 zile
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora

Cea mai recentă conferinţă Agora

12 decembrie 2017

Data Centers & IT Infrastructure Management

Data Centers & IT Infrastructure Management

Viitorul este în cloud, mobil și social. Fenomenul Internet of Things devine și el realitate. În 2020 pe glob vor exista 50 de miliarde de dispozitive, care vor produce 35 zettabytes de [...]

 
Fii la curent cu ultimele noutati agora.ro!