Datorită Weather Company vremea nu va mai fi o necunoscută

Margriet Groenendijk | 14 Dec 2017

Interviu cu Margriet Groenendijk, Data Scientist & Developer Advocate for IBM Watson Data Platform.

IT Trends: Nu cu multă vreme în urmă, IBM a achiziţionat Weather Company şi astăzi este una din cele mai importante companii furnizoare de prognoze meteo. Câţi senzori gestionează IBM astăzi?

Margriet Groenendijk: Referitor la "senzori", reţeaua noastră Personal Weather Station constă din peste 250.000 de meteorologi entuziaşti care diseminează date despre vreme în timp real ca să ne ajute să întocmim prognoze mai corecte pentru oricine de pe această planetă.

ITT: Cât de mari sunt volumele de date pe care le colectaţi zilnic?

M.G.: Platforma noastră de date oferă fundaţia pentru colectarea volumelor imense de date şi forţa analitică necesară pentru procesarea acestora şi obţinerea celor mai relevante informaţii.

Răspundem unui număr de circa 50 de miliarde de cereri privind prognozele meteo pe zi, acoperind 2,2 miliarde locaţii pe cuprinsul globului, cu actualizare la fiecare 15 minute. Este una din cele mai mari platforme IoT din lume, care procesează 400 TB de date în fiecare zi dintr-o mulţime de surse diferite, şi care găzduieşte toate API-urile şi datele noastre despre vreme, cum ar fi prognoze, observaţii meteo, alerte şi notificări, date istorice despre vreme, imagini meteo şi date legate de lifestyle.

Iar acesta este doar începutul. Peste aproximativ zece ani va deveni operaţional proiectul Square Kilometer Array (SKA). Va fi cel mai mare radiotelescop din lume. Fascicolele de unde emise de telescop ar putea produce un volum de date mai mare decât volumul datelor din traficul actual internet la nivel global multiplicat cu 100. Oamenii de ştiinţă IBM din Elveţia şi Africa de Sud dezvoltă tehnologia şi hardware-ul AI care să ajute la filtrarea zgomotului de datele utile pentru astronomi, date care vor fi puse apoi în cloud şi analizate. Astronomii cred că aceste date vechi de 13 miliarde de ani ar putea conţine răspunsuri legate de Univers, cum ar fi cele la întrebările de ce suntem aici şi suntem singuri în Univers?

ITT: Ce acurateţe au prognozele furnizate de dumneavoastră?

M.G.: Weather Company oferă lunar cele mai precise, mai personalizate şi mai fiabile date şi informaţii legate de vreme pentru circa 225 milioane de consumatori şi peste 3500 companii. Weather Company a fost numită compania cu cea mai mare acurateţe a prognozelor de către Forecast Watch, o organizaţie de cercetare terţă care ierarhizează acurateţea şi calitatea oferite de numeroşi vendori de prognoze meteo.

ITT: De ce sunt atât de importante prognozele şi previziunile meteo?

M.G.: Prognozele meteo sunt importante deoarece multe aspecte ale vieţilor noastre sunt influenţate de vreme. Este importantă în special prognoza legată de fenomenele meteo extreme, deoarece o astfel de prognoză este utilizată pentru emiterea de avertizări în caz de uragane, furtuni şi inundaţii, avertizări care pot salva vieţi. Un bun exemplu aici este reprezentat de prognozele despre uragane din ultimele luni. Fără aceste prognoze, oamenii nu ar fi avut timp suficient ca să se pregătească sau să fugă înainte ca uraganul să lovească. De asemenea, transporturile aeriene depind pentru siguranţă de prognoze fiabile meteo pentru evitarea furtunilor şi a turbulenţelor masive.

ITT: Cum reuşiţi să colectaţi, depozitaţi şi analizaţi astfel de volume imense de date?

M.G.: Platforma noastră de date include, de asemenea, motorul nostru revoluţionar de previzionare forecast-on-demand, care este un sistem cognitiv dotat cu prognozele cele mai actuale, precise şi de mai bună rezoluţie, ceea ce ne permite să fructificăm cele mai bune informaţii şi cele mai bune previziuni pentru consumatori, clienţi şi marketeri. Vremea înseamnă date extrem de complicate şi nestructurate. Cu tehnologia noastră, experţii şi oamenii de ştiinţă extrag informaţii relevante din zgomotele de fond pentru a trece dincolo de prognoze şi a ajuta la luarea de decizii. Furnizăm soluţii specifice care ajută firmele să ia decizii mai bine documentate care să conducă la rezultate mai bune pentru toată lumea.

ITT: Cum foloseşte IBM procesul de Machine Learning ca să îmbunătăţească previziunile şi prognozele?

M.G.: Vremea înseamnă date extrem de complicate şi nestructurate. Cu tehnologia noastră, experţii şi oamenii de ştiinţă extrag informaţii relevante din zgomotele de fond pentru a trece dincolo de prognoze şi a ajuta la luarea de decizii. În particular, combinaţia dintre cloud computing (pentru scalabilitate) şi machine learning ne permite să analizăm mai rapid zone mari, fapt care permite oamenilor să se concentreze pe aspecte mai importante ale previzionării, cum ar fi zonele meteorologice cu anomalii.

Un mediu cloud computing care integrează inteligenţa artificială pentru afaceri, aşa cum este IBM Cloud, poate colecta date structurate şi nestructurate din surse diferite şi le poate da relevanţă. Capacitatea procesului de machine learning de a asimila condiţiile atmosferice şi alte date curente cu tendinţe istorice ne poate ajuta la identificarea de tipare predictive care nu au fost fezabile până acum prin folosirea altor tehnologii şi abordări. Iniţiativa Green Horizons de la IBM utilizează Internet of Things şi inteligenţa artificială pentru prognozarea nivelurilor de poluare şi, în ultimă instanţă, pentru reducerea drastică a factorilor de poluare. Factorii numeroşi care contribuie la nivelul de poluare aeriană (volumele de trafic, vremea, umiditatea, tiparele deplasărilor de mase de aer etc.) sunt absorbiţi de senzori conectaţi între ei şi răspândiţi în întreaga capitală a Chinei, după care sunt interpretaţi de sistemele de inteligenţă artificială.

Dacă astfel de date sunt prea complexe ca analiştii umani să poată depista tipare, tehnologiile AI şi IoT sunt capabile să digere volume mari de date ca să evidenţieze tendinţe. După realizarea analizelor predictive, sistemul este capabil să realizeze prognoze mult mai eficient decât înainte. Din 2014, de la lansarea acestei iniţiative, IBM a reuşit să genereze prognoze de poluare de înaltă rezoluţie (1km x 1km) cu 72 de ore înainte de producerea evenimentului, astfel oferind cetăţenilor avertismente şi timp de planificare a acţiunilor de contracarare.

Aceste date nu numai că vor ajuta cetăţenii de azi să se pregătească pentru condiţiile cotidiene de trai, ci vor ajuta cetăţenii prin ajutorarea administraţiei publice din Beijing să îşi atingă obiectivele de reducere a emisiilor generatoare de smog cu 25 la sută până în 2017. Prin senzori şi datele IoT, inteligenţa artificială şi evaluatorul uman pot identifica factorii de poluare şi pot ajuta la proiectarea unor oraşe mai inteligente, a unor autostrăzi mai bune şi a unor metode de contracarare efecte negative mai eficiente.

ITT: Cum pot beneficia alte companii de astfel de cunoştinţe şi cum se pot conecta prin API-uri şi/sau biblioteci de programe la resursele IBM în aplicarea acestor cunoştinţe?

M.G.: Dezvoltatorii pot folosi datele The Weather Company cu ajutorul IBM Cloud în mod gratuit şi pot efectua până la 10.000 de apeluri API. Pot retrage date legate de prognoze orare, zilnice, lunare şi de locaţii, precum şi înregistrări istorice care acoperă 1030 de ani sau mai mult. E foarte simplu să deschizi un cont IBM Cloud Lite gratuit şi să creezi o aplicaţie IoT simplă folosind datele The Weather Company.

Companiile din multe verticale industriale pot beneficia de astfel de prognoze în multe feluri. Ca exemple, putem arunca o privire asupra a două industrii foarte importante la acest moment al anului, comerţul cu amănuntul şi transporturile şi călătoriile.

Alături de piloţi în timpul turbulenţelor

The Weather Company oferă produse care înlesnesc luarea de decizii în domeniul aeronautic prin date meteo şi de zbor de mare acurateţe şi încredere, precum şi prin instrumente de sprijinire a deciziei. Cum ne apropiem de sezonul sărbătorilor de iarnă, mulţi oameni vor călători spre casă ca să se întâlnească cu cei dragi iar soluţiile noastre ajută la creşterea siguranţei acestor călătorii şi îmbunătăţirea eficienţei pentru linia aeriană.

Turbulenţele nu sunt deranjante doar pentru pasageri, ci pot genera daune mărfurilor sensibile, costă milioane de dolari în cereri de despăgubiri şi duc la creşterea costurilor de mentenanţă ale flotelor aeriene. Soluţia noastră Total Turbulence aduce laolaltă detecţia turbulenţelor în timp real, modelarea vremii, meteorologia aviatică şi un sistem testat de alertare. Soluţia actualizează informaţiile despre rute pentru pilot iar datele trimise din avion îmbunătăţesc prognozele meteo şi informează personalul navigant de la sol asupra situaţiei în timp real. Piloţii pot astfel să piloteze în mai mare siguranţă, reducând costurile cu combustibilul şi îmbunătăţind gradul de satisfacţie al clienţilor.

Recomandări de activitate bazată pe prognoze meteo în colaborare cu Trip Advisor

The Weather Channel a colaborat cu Trip Advisor, în calitate de partener iniţial de lansare a programului Made for Samsung Developer, la dezvoltarea în parteneriat a unei experienţe meteo unicat în cadrul The Weather Channel pentru aplicaţia Samsung care furnizează utilizatorilor recomandări personalizate legate de puncte de interes, activităţi şi atracţii bazate pe prognoze meteo.

Imagini ale aplicaţiei la https://www.flickr.com/photos/ibm_media/37755656151

Aplicaţia foloseşte procesul de machine learning ca să analizeze evenimente din calendar, prognoze meteo şi peste 830.000 atracţii Trip Advisor, pentru a oferi utilizatorilor recomandări asupra locaţiilor istorice, muzeelor, diverselor puncte de interes şi activităţilor relevante pe o rază de 25 de mile de destinaţia dorită. De exemplu, dacă se aşteaptă o ploaie şi utilizatorul intenţiona să facă o excursie cu bicicleta, el poate vedea o recomandare Trip Advisor în cadrul calendarului de vizitare a unui muzeu sau a altei locaţii indoor atractive. Utilizatorii pot pur şi simplu să atingă activitatea recomandată pe ecran ca să fie imediat transferaţi către site-ul web Trip Advisor pentru detalii suplimentare, incluzând opinii ale vizitatorilor, fotografii şi opţiuni de cumpărare tururi de vizitare.

Planificarea vânzărilor de sărbători

Mulţi comercianţi se bazează pe vânzările de sărbători pentru a obţine o cotă importantă din veniturile anuale, aşa că devine esenţială cunoaşterea dinainte a dorinţelor de cumpărare şi a modurilor de achiziţie ale clienţilor. Vremea neobişnuit de caldă sau de rece are unele implicaţii evidente, însă multe firme îşi fac planuri pe baza datelor istorice din ultimii ani. Cu ajutorul soluţiei Seasonal and Subseasonal Forecasts, oricine lucrează în lanţurile de aprovizionare-desfacere, nu doar în comerţul cu amănuntul, poate lua decizii informate pentru segmente multiple de timp, indiferent că e vorba de 35 de săptămâni, 14 luni sau 57 de luni.

De asemenea, ninsorile şi vremea umedă pot determina consumatorii să evite achiziţiile din magazine fizice şi să opteze pentru o experienţă mai confortabilă de cumpărături online. Totul se va transfera către vânzări, însă comerciantul trebuie să fie pregătit să ia decizii legate de distribuţie, depozitare şi personal de depozitare, inventar şi promoţii ca să evite acele groaznice notificări de tipul "Stoc epuizat".

North Face a folosit soluţia noastră WEATHERfx pentru a intra în contact cu consumatorii în situaţii de vreme rea de iarnă, ca ajutor în promovarea unei noi haine de protecţie la vreme rece. Interfaţa programabilă de contact a livrat tweet-uri adecvate condiţiilor meteo şi locaţiei geografice, iar acestea au extins mesajele către mediile sociale. Rata de angajament a fost cu 20% mai mare decât reperul standard de angajament Twitter şi a dus la vânzarea a peste 1300 de haine.

Alte studii de caz: http://watsonadvertising.ibm.com/success­story/

ITT: Puteţi nominaliza integrări cu alţi parteneri?

M.G.: IBM are încheiate mai multe parteneriate strategice, aşa cum este cel cu Salesforce. Planificarea întâlnirilor sau a activităţii de service pe teren – sunt multe oportunităţi de folosire a datelor legate de vreme în scopul îmbunătăţirii experienţei consumatorului. Salesforce şi IBM au ca obiectiv furnizarea de soluţii comune proiectate pentru fructificarea inteligenţei artificiale şi pentru a permite companiilor să ia decizii mai inteligente prin folosirea datelor The Weather Company, acum divizie IBM, în cadrul platformei Salesforce.

Cu ajutorul Weather Company Data Packages for Salesforce, dezvoltatorii pot construi acum aplicaţii şi procese care integrează informaţii meteo pentru luarea de decizii mai bune şi mai informate. Cele trei componente Lightning noi includ:

Weather Focus: Cu noua componentă Weather Focus Lightning, clienţii pot vizualiza modul în care vremea poate afecta un client în contextul contactului cu clientul sau al înregistrării legate de cont. De exemplu, o firmă de logistică şi shipping poate vizualiza prognoze meteo de la Weather Company chiar în interiorul platformei Salesforce şi astfel poate actualiza automat itinerarii de livrare şi programe de livrare pe baza condiţiilor meteo prognozate.


Weather Recorder: Noua componentă Weather Recorder Lightning permite clienţilor să salveze datele meteo legate de o anumită dată calendaristică şi un anume moment într-o înregistrare de arhivă. De exemplu, un agent de asigurări poate salva informaţiile meteo direct pe platforma Salesforce pentru un client care depune o plângere legată de cereri de despăgubiri pentru daune petrecute în timpul unei furtuni din cursul unei zile. Companiile de asigurări pot folosi astfel de informaţii pentru a evalua riscurile, valida cererile de despăgubire şi minimiza fraudele.

Scheduling Assistant: Noua componentă Scheduling Assistant Lightning ajută clienţii să selecteze timpii optimi pentru o întâlnire fixată pe baza prognozelor meteo, ca întărire a experienţei standard de programare întâlniri Field Service Lightning. De exemplu, o echipă de lucru care repară o autostradă poate folosi Scheduling Assistant ca să-şi optimizeze programul de lucru pe baza condiţiilor meteo ideale pentru o astfel de muncă.

ITT: Folosind informaţiile colectate, este posibilă diseminarea impactului uman asupra schimbărilor climatice?

M.G.: Marea majoritate a informaţiilor colectate despre care s-a discutat aici implică date meteo observaţionale, nu climatologice. Prognoza meteo defineşte condiţiile atmosferice pe perioade scurte de timp (ore, zile, săptămâni, luni), însă clima se ocupă de modul în care reacţionează atmosfera pe perioade mai lungi de timp.

Ca atare, este nevoie de alte seturi de date pentru previziuni legate de schimbările climatice. Iar introducerea impactului fiinţelor umane ar necesita seturi suplimentare de date legate de comportamentele umane în timp.

Datele din modelele climatice mari sunt folosite de o altă zonă de cercetare, denumită detecţie şi atribuţie, care încearcă să răspundă la acest gen de întrebări. Baza acestui tip de cercetare constă în rularea şi compararea de modele climatice cu sau fără influenţe umane asupra climei, aşa cum ar fi emisiile de dioxid de carbon. Cum modelele climatice sunt haotice, se compară un număr mare de modele în cadrul unui ansamblu. Acest fapt face, de asemenea, posibilă studierea incertitudinilor legate de aceste genuri de impact.

ITT: Cum pot fi convinse guvernele care nu iau în considerare rezultatele ştiinţei sau cele care se opun descoperirilor ştiinţifice să se oprească asupra problemei schimbării climei şi să ia măsuri adecvate în acest sens?

M.G.: Cercetătorii au căzut în mare parte de acord că principala cauză a recentei încălziri globale este legată de emisia suplimentară de gaze de seră în atmosferă (în principal dioxid de carbon) din pricina arderii combustibililor fosili. Cât anume se va schimba clima în viitor depinde în mare măsură de cât de multe gaze de seră vor continua să fie emise în atmosferă. Este posibil ca alte schimbări extreme ale climei să fie evitate prin reducerea emisiilor de gaze de seră. Cercetările nu pot spune cât de rapid va acţiona societatea în sensul reducerii emisiei de gaze de seră.

Alături de guverne şi alte instituţii, The Weather Company depune eforturi pentru întărirea siguranţei publice, pentru instaurarea unui climat de încredere şi pentru reducerea vulnerabilităţii noastre faţă de condiţiile meteo extreme. Ştim că oamenii sunt mai înclinaţi să treacă la acţiuni de salvgardare a vieţii şi de eficientizare costuri atunci când înţeleg riscurile cu care se confruntă şi modul în care pot răspunde acestor riscuri. În acest sens, noi suntem dedicaţi lucrului alături de parteneri pentru angajarea consumatorilor şi clienţilor în cunoaşterea procesului de schimbare climatică, inclusiv a modului în care această schimbare îi poate afecta pe termen scurt şi lung şi a modului în care deciziile şi acţiunile lor pot reduce aceste riscuri.

ITT: Cât de neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon sunt resursele pe care le foloseşte IBM pentru analizarea, prognozarea şi previzionarea vremii?

M.G.: În 2016, IBM şi-a atins şi depăşit obiectivul de reducere a emisiilor de gaze de seră de a treia generaţie, anume acela de a reduce emisiile de CO2 asociate consumului nostru energetic cu 35 la sută până în 2020, prin comparaţie cu anul de bază 2005 şi ajustat pentru achiziţiile de companii efectuate. Obiectivul are în vedere reducerea pe mai departe a emisiilor generate de IBM cu 20 la sută între 2012 şi 2020, pornind de la reducerea de 15,7 la sută obţinută între 2005 şi 2012. Atingerea acestui obiectiv s-a produs cu patru ani mai devreme, deoarece IBM şi-a redus emisiile operaţionale de CO2 cu 38,1 la sută faţă de nivelul de plecare din 2005. Acest rezultat a fost obţinut datorită unei descreşteri continue a consumului energetic din 2011 încoace, datorită unui program robust de folosire a energiei electrice regenerabile şi datorită unei reduceri a factorului global de emisii generate de energia consumată asociat cu energia achiziţionată de IBM în sistemul grid.

Cursurile Agora

Alege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferinta
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: București
  • Când: în curând
  • Info: 2 zile
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora

Cea mai recentă conferinţă Agora

12 decembrie 2017

Data Centers & IT Infrastructure Management

Data Centers & IT Infrastructure Management

Viitorul este în cloud, mobil și social. Fenomenul Internet of Things devine și el realitate. În 2020 pe glob vor exista 50 de miliarde de dispozitive, care vor produce 35 zettabytes de [...]

 
Fii la curent cu ultimele noutati agora.ro!