Commvault: backup și management de date și informații

Romsym Data și-a adăugat recent în ofertă soluțiile de backup și management de date și informații de la Commvault. Prezent în țară cu ocazia lansării noului parteneriat, Przemyslaw Mazurkiewicz, EMEA EAST System Engineering Manager, Commvault Systems, a avut amabilitatea să ne prezinte soluțiile pe care această companie le poate oferi clienților.

IT Trends: Cine este Commvault? Care este istoria companiei?

Przemyslaw Mazurkiewicz: Commvault este o companie înființată la mijlocul anilor '90, prin desprinderea (spin-off) laboratorului care dezvolta software de backup din AT&T. În decursul anilor ne-am construit o bună reputație nu doar în domeniul backup ci și în domeniul managementului de date și informații. Momentan oferim soluții pentru toate aspectele care privesc managementul de date și informații, incluzând cele mai bune soluții de salvare și recuperare de date (backup & restore), soluții de arhivare, soluții de deduplicare de date, soluții de raportare pentru managementul informațiilor, cum ar fi descoperirea de informații, căutări la nivelul companiei, acces la date pentru utilizatorii finali și consider că în momentul de față avem cea mai cuprinzătoare și completă platformă pentru satisfacerea celor mai diverse nevoi de management al datelor. Strategia noastră este să furnizăm clienților mult mai multă valoare pentru datele lor, care sunt colectate undeva în infrastructura lor de date, să le oferim acces ușor la date, să protejăm datele lor, să partajăm datele în interiorul companiei și să oferim clienților noștri posibilitatea de a fi în conformitate cu reglementările, în mod special cu reglementările în privința retenției datelor pentru anumite perioade de timp și cu ștergerea datelor după expirarea acelor perioade de timp.

ITT: Aveți peste 20.000 de clienți. Cât de mari sunt aceștia? Care este dimensiunea tipică a unui client din Europa Centrală și de Est (CEE)?

P.M.: 70% dintre clienții din CEE sunt de dimensiune medie, mai ales dacă îi comparăm cu țările vestice. Chiar dacă o companie este considerată mare în EE, în comparație cu companiile din vest este de fapt o companie de dimensiune medie. 30% dintre clienți sunt clienți enterprise (companii mari). Eu sunt responsabil pentru o regiune care începe din Austria și se întinde până în Rusia. Cei mai mari clienți pe care îi avem sunt din domeniul sănătății, din retail, din domeniul bancar, din căile ferate. De fapt avem atât clienți din zona companiilor mari cât și din zona companiilor medii, dar majoritatea sunt de dimensiune medie. În momentul de față ne concentrăm pe zona enterprise.

ITT: Aveți deja clienți și în România?

P.M.: Da, avem clienți în zona multinaționalelor, cum ar fi de exemplu Continental, care utilizează soluțiile Commvault la nivel global. Credem în ecosistemul de parteneri, nu vindem direct către clienți ci îi sprijinim pe partenerii noștri cu cunoștințele noastre și cu informațiile pre-sales de care aceștia au nevoie. Avem încredere în partenerii din România că aceștia pot oferi suportul de care clienții au nevoie pentru produsele noastre.

ITT: Principalul dumneavoastră produs este denumit Simpana. Ce probleme rezolvă Simpana și care sunt principalii diferențiatori față de alte produse similare?

P.M.: Cel mai important diferențiator al Simpana este că oferă o platformă tehnologică organică. Noi nu am cumpărat și integrat alte companii ceea ce ne permite să avem cicluri de implementare mai scurte și să păstrăm o viziune coerentă asupra datelor. De exemplu noi oferim un nivel (layer) virtual denumit Simpana ContentStore pe care ținem informațiile de arhivare și prin care putem oferi acces la date utilizatorilor de pe desktop-uri. Acest nivel virtual are un index comun care permite căutarea datelor, fie din arhive, fie din back-up. Iar dacă nu ai suficient spațiu în acest spațiu (repository) virtual, poți adăuga alte nivele de storage, chiar provenind de la producători diferiți, ceea ce permite o flexibilitate mai mare și o reducere a costurilor. Putem deci să ajutăm clienții noștri să-și reducă costurile de achiziționare de hardware și să-și mute datele de pe unități de stocare foarte scumpe, Tyer 1, pe unități de stocare mai ieftine, Tyer 2 sau Tyer 3. Putem să ajutăm clienții să își migreze o parte din date, care nu sunt utilizate zilnic dar trebuie păstrate pentru perioade mai lungi de timp, în cloud. Oferim suport pentru diferiți furnizori de cloud și nu numai pentru "uriașii" din domeniu. Clienții pot opta, de exemplu, pentru Microsoft Azure dar și pentru companii locale care oferă servicii de cloud. Putem chiar sprijini ofertanții locali de soluții de cloud să își alcătuiască un catalog de servicii cu ajutorul Commvault, care să ofere diferite nivele SLA și prin care să ofere servicii cum ar fi Backup as a Service, Archive as a Service, Disaster Recovery as a Service ...acesta fiind un segment de piață care crește foarte rapid. Cele mai multe solicitării din SEE (South East Europe) vin din această zonă. Interesul pentru această zonă vine nu doar din zona companiilor private ci și din zona instituțiilor guvernamentale. Există Shared Services Centers care oferă diverse tipuri de servicii către ministere și către instituții guvernamentale.

ITT: Abordarea Commvault este "Solving Forward". Ce presupune acest lucru?

P.M.: Solving Forward este filozofia noastră care presupune să ascultăm glasul pieței, care sunt cerințele clienților, ce fac alte companii inovative, fie că sunt mici sau mari, să preluăm inițiativa, să preluăm solicitările pieței și să construim soluții pentru acestea în soft-ul nostru. Avem un centru mare R&D în SUA prin care încercăm să oferim soluții pentru cerințele din piață. De exemplu, suntem prima companie care oferă suport pentru un număr atât de mare de instantanee (snapshots) hardware, de la diferiți vendori de storage. Oferim suport pentru 99% din soluțiile de storage disponibile, deoarece credem în snapshot-urile hardware, ca cea mai rapidă metodă de recuperare a datelor, pentru a oferi utilizatorilor acces la datele pe care tocmai le-am scris pe infrastructurile hardware. Acționăm ca o umbrelă peste motoarele de snapshot-uri hardware disponibile în piață, fie ele de la EMC, HP, Fujitsu sau de la alți vendori.

ITT: Volumele de date cresc exponențial. Companiile stochează tot mai multe date, chiar neștiind ce anume vor folosi în viitor. Vom epuiza capacitățile de stocare?

P.M.: Dacă nu vom lua măsuri este posibil și acest lucru. Filozofia noastră este de reducere a costurilor, de a stoca doar acele date de care este nevoie, de a păstra datele doar pentru perioadele de timp pentru care acestea sunt necesare, dar și de a ne ajuta clienții să utilizeze cele mai ieftine soluții de storage și cele mai ieftine locații, cum ar fi în cloud. Prin definiție cloud-ul este mai ieftin decât soluțiile de storage care pot fi cumpărate. Putem ajuta clienții să-și definească datele care sunt sensibile și trebuie stocate local și care sunt datele care pot fi stocate în cloud. Avem module speciale care pot defini și administra datele care sunt stocate în cloud. Putem organiza întregul ciclu de viață al datelor și să optimizăm costurile aferente.

ITT: Atunci când vorbim despre cloud principala îngrijorare vine din zona securității datelor. Cum rezolvați această problemă?

P.M.: Cred că suntem una dintre cele mai bune companii din zona managementului de date în ceea ce privește funcționalitățile de securitate. Furnizăm diferite modalități de criptare a datelor, chiar și a datelor transmise între diferite centre de date. Administrăm drepturile de acces ale diferitelor tipuri de utilizatori, putem separa drepturile privitoare la arhivarea și recuperarea datelor, putem defini drepturi pe baza active directory, putem integra și diferite soluții de management al identității, pentru a defini și mai clar cine la ce date are acces și furnizăm și modalități suplimentare de criptare a datelor care sunt stocate în cloud.

Cursurile Agora

Alege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferinta
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: București
  • Când: în curând
  • Info: 2 zile
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora

Cea mai recentă conferinţă Agora

12 decembrie 2017

Data Centers & IT Infrastructure Management

Data Centers & IT Infrastructure Management

Viitorul este în cloud, mobil și social. Fenomenul Internet of Things devine și el realitate. În 2020 pe glob vor exista 50 de miliarde de dispozitive, care vor produce 35 zettabytes de [...]

 
Fii la curent cu ultimele noutati agora.ro!