ASUS și tehnologia Zen

Liviu Marica | 20 Jul 2015

Liviu Marica, PR & Marketing Manager la ASUS România, ne-a vorbit despre cele mai noi produse ASUS lansate la Computex la începutul lunii iunie, despre prezența ASUS pe piața din România și despre lansarea telefoanelor inteligente ASUS ZenFone pe piața noastră.

IT Trends: În cei 10 ani de când lucrați pentru ASUS, compania a evoluat foarte mult. Cum ați perceput transformarea din interior?

Liviu Marica: Fiind mereu conectat cu lansările de produse, ritmul evoluției companiei s-a sincronizat cu stilul meu de viață. Echipamentele IT de astăzi sunt total schimbate și mă bucur că am luat parte la fiecare etapă de transformare. Acum 10 ani, principalele noastre produse erau plăcile de bază, plăcile video și unitățile optice. Am lansat apoi primele laptopuri ASUS în România și am luat parte la transformarea pieței odată cu introducerea gamei EeePC. Au urmat mulți pași spectaculoși: primul laptop din bambus, celebrul notebook multimedia NX90 ce a dat startul seriei ASUS N, tabletele, dispozitivele hibrid 2-in-1, telefoanele ZenFone.

IT Trends: ASUS a avansat de pe locul 5, ocupat anul trecut, pe locul 4, în primul trimestru din 2015, pe piața globală a producătorilor de PC-uri. Ce ne puteți spune despre prezența ASUS în România?

Liviu Marica: Piața din România este o piață pretențioasă, informată – clienții caută informații pe internet, își consultă prietenii cunoscători și interacționează direct cu brand-urile în mod special pe social media. Comunicarea a trecut în ultimii 7 ani de la un model unidirecțional, la un model multidirecțional în care producătorii trebuie să asculte ce anume își doresc consumatorii și să schimbe designul produselor în funcție de așteptările acestora. Acest lucru încearcă să-l facă și ASUS, și a reușit în ultimul timp, dovada fiind succesul înregistrat de produsele noastre atât pe piața internațională cât și în România.

În 2014 s-a înregistrat o ușoară scădere a celor care doresc să își construiască singuri un calculator, piața fiind dominată de laptopuri, în special de cele de 15,6″. S-a înregistrat și o creștere a numărului de tablete vândute, dar nu în ritmul preconizat în urmă cu 2-3 ani. Laptopurile au înlocuit într-o bună măsură desktopurile. Vorbind despre acestea din urmă, am urmărit domeniile mainstream și gaming. În mod special cele de gaming au fost foarte bine primite de către piață. În zona de laptopuri a crescut cota de piață a modelelor echipate cu procesoare Intel i5 și i7 și au fost preferate modelele cu placă video dedicată.

ITT: Care sunt segmentele de piață pe care le vizați în mod special? Este vizibil că acordați o atenție sporită gamer-ilor.

L.M.: Toate produsele sunt importante pentru noi și încercăm să acordăm atenție tuturor liniilor de echipamente. Pe partea de gaming avem un brand special, ROG (Republic of Gamers), cu care am înregistrat un succes deosebit atât pe plan internațional, cât și în România. Gamer-ii au primit foarte bine această gamă de produse. Brandul ROG înseamnă o garanție că produsele respective vor face față celor mai noi jocuri. În categoria high-end, linia de produse Zen, ce cuprindea ultrabook-urile ZenBook, telefoanele ZenFone și ceasurile inteligente ZenWatch, s-a extins cu produsele anunțate recent la Computex, precum tabletele ZenPad. Sub același brand a fost introdus și un calculator Zen AiO (All in One).

Ne dorim să realizăm o segmentare cât mai clară pentru public. Gama Zen este o gamă premium, iar gama ROG este o gamă specială pentru gameri.

ITT: Principala prezentare ASUS de la Computex a purtat numele Zensation. Ce produse lansate la Computex și cât de repede vor fi disponibile în România?

L.M.: Majoritatea acestor produse vor fi disponibile și în România, unele cu o mică întârziere. Strategia ASUS de dezvoltare nu este o strategie agresivă. Nu producem cantități foarte mari. Este o politică a pașilor mici, mai precaută. Cererea pentru telefoanele mobile ZenFone a fost peste așteptări. Noi ne-am dorit să le aducem în România de foarte mult timp și în sfârșit în această lună am reușit să lansăm ZenFone 2 și pe piața noastră.

ITT: Veți lansa și produse din gama Compute Stick?

L.M.: Avem în pregătire o astfel de soluție. Încă nu știm când va fi disponibilă comercial și la ce preț. La nivel global, dispozitivul Chromebit a fost trimis pentru testare către o parte din presă, iar review-urile au fost foarte bune. ASUS se remarcă prin inovație, este unul dintre diferențiatorii noștri principali. Acest calculator într-o formă atât de mică are o funcție pe cât de simplă, pe atât de utilă, este flexibil, se îndoaie, ceea ce poate fi extrem de util în cazul televizoarelor montate pe perete.

ITT: Smartwatch-urile vor fi disponibile în România?

L.M.: Ceasurile nu vor fi lansate momentan în România.

ITT: Ce produse aveți care să integreze tehnologia RealSense?

L.M.: La Computex am lansat două modele AiO cu tehnologie RealSense.

ITT: Pe piața de desktop-uri sunteți mai puțin vizibili în România. Există o piață pentru AiO în România? Dar pentru Chromebook-uri?

L.M.: Nu comercializăm momentan și nu vom comercializa nici în perioada următoare Chromebook-uri. Pentru AiO există o nișă, chiar dacă nu este nu foarte mare. Modelele ASUS AiO au fost foarte bine primite de public.

ITT: Ce produse aveți în zona de purtabile (wearables)?

L.M.: Pe zona de sănătate avem VivoWatch, un dispozitiv care monitorizează funcțiile vitale și care se sincronizează cu o serie întreagă de smartphone-uri și mai avem, deocamdată, ceasurile ZenWatch, dispozitive care au ajuns deja la versiunea a doua.

ITT: Ce ne puteți spune despre cloud și în mod special despre ASUS WebStorage? Serviciul este disponibil și în România?

L.M.: Serviciul este disponibil și la noi și de obicei este oferit la pachet cu echipamentele ASUS. Ulterior clienții pot face upgrade la un nivel superior al serviciului. Sunt 4 pachete disponibile, de la 5 GB, varianta gratuită, până la 5 TB, pentru aprox. 400$ pe an.

ITT: O altă tendință importantă este 2-in-1. ASUS este unul dintre pionieri în acest domeniu, cu seria Transformer. Senzația este că se întâmplă ceva similar cu ce s-a întâmplat la apariția multifuncționalelor (imprimantă, scaner, copiator fax), era tentant să ai un singur echipament, care să ocupe mai puțin spațiu dar pe fiecare funcție în parte acestea nu erau suficient de performante ca să înlocuiască echipamentele dedicate. Acestea au evoluat în timp și astăzi aproape că nu se mai vând decât multifuncționale. Cum se simte piața în zona 2-in-1? Cum se vând aceste produse? Au deja o cotă de piață semnificativă sau sunt promovate mai mult din motive tehnologice?

L.M.: Au început deja să se vândă bine. Clienții din România au început să descopere avantajele unui convertibil. Avem mai multe soluții, atât detașabile, seria Transformer Book T100, care a fost un bestseller și s-a mulat foarte bine pe piața din România – notebook plus tabletă, Windows preinstalat, Office preinstalat, performanțe foarte bune, la un preț până în 1.900 lei. Piața n-a fost deschisă spre aceste modele de la început, mai ales că tabletele erau pe un trend ascendent, dar am făcut eforturi pentru promovarea acestui concept și rezultatele nu s-au lăsat așteptate, devenind numărul 1 pe acest segment. Pe lângă detașabile, la care ecranul poate fi îndepărtat de tastatură și utilizat pe post de tabletă, avem și convertibile, la care ecranul se rabatează peste tastatură. Detașabilele se numesc Transformer Book, iar cele convertibile se numesc Flip. Gama premium este Transformer Book Chi.

ITT: Cum stați în România pe piața de smartphone-uri? Telefoanele ASUS sunt disponibile și în ofertele operatorilor de comunicații?

L.M.: Astăzi (15 iunie 2015 n.red.) lansăm acest business în România. Într-o primă fază telefoanele vor fi disponibile doar “la liber”, prin intermediul distribuitorilor autorizați, atât în retail, cât și online. Pentru început cantitățile disponibile nu sunt mari, pentru că cererea în alte zone este foarte mare, dar ne dorim să demonstrăm că și România are potențial. Pentru început vom lansa în România variantele de 4,5″, 5″ și 5,5″, 3 modele care sunt disponibile într-o gamă variată de culori. Modelele de 4,5″ și 5,5″ sunt dual SIM activ. Spre deosebire de dual SIM-urile prezente pe piață, acestea, cu dual SIM activ, permit recepționarea unui apel pe un SIM în timp ce se vorbește pe celălalt SIM, apelul se poate pune în stand by și se poate prelua a doua convorbire. În cazul celorlate dual SIM, atunci când vorbești pe un SIM celălalt este blocat, este ca și cum ai avea telefonul închis. Acestea sunt primele telefoane de pe piață cu 4 GB de memorie, au un design plăcut, o interfață ASUS ZenUI care oferă o experiență plăcută de utilizare.

ITT: Care ar fi motiv pentru care un utilizator din România ar trebui să prefere un produs ASUS în locul altor brand-uri?

L.M.: În primul rând, produsele ASUS au un design care se diferențiază față de concurență, sunt ușor de folosit. În al doilea rând, brand-ul ASUS reprezintă o garanție de calitate și îți garantează că nu vei avea surprize neplăcute.

ITT: Sunteți numărul 1 mondial pe piața de plăci de bază. Mai există o piață de componente?

L.M.: Suntem numărul 1 și în România, atât pe piața de plăci de bază, cât și pe piața de plăci video. Piața de componente nu a dispărut și ASUS nici nu a înregistrat vreo scădere a vânzărilor pe această piață, chiar dacă aceasta scade lent. Am reușit să ne menținem nivelul de vânzări prin creșterea cotei de piață.

ITT: Ce cotă de piață aveți la notebook-urile de gaming?

L.M.: Pe partea de notebook-uri ROG avem, după estimările noastre cca. 80% din piață. Am investit mult în acest domeniu, atât în marketing, cât și în dezvoltare și distribuție. Chiar dacă vorbim despre o nișă, notebook-urile ROG nu se adresează numai gamer-ilor. Profesioniștii din alte domenii – arhitecți, ingineri, proiectanți – preferă notebook-urile ROG pentru performanță și design.

ITT: Piața de tablete este foarte aglomerată. Puțină lume face profit. Unii producători chiar au început să renunțe la tablete. Care este poziția ASUS?

L.M.: Luna aceasta am lansat o nouă gamă de tablete premium, vrem să ne focusăm mai mult către acest segment. Acestea se numesc ZenPad, sunt disponibile cu diagonale de 7″, 8″ și 10″, modele care sunt cel mai căutate de public. Cea de 8″ are ecran IPS cu ezolutie QXGA 1.536×2.048 pixeli (324 ppi), procesor Intel Atom Quad Core, fiind prima tableta de 8″ din lume cu 4GB RAM.

Cursurile Agora

Alege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferinta
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: București
  • Când: în curând
  • Info: 2 zile
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora

Cea mai recentă conferinţă Agora

12 decembrie 2017

Data Centers & IT Infrastructure Management

Data Centers & IT Infrastructure Management

Viitorul este în cloud, mobil și social. Fenomenul Internet of Things devine și el realitate. În 2020 pe glob vor exista 50 de miliarde de dispozitive, care vor produce 35 zettabytes de [...]

 
Fii la curent cu ultimele noutati agora.ro!