ASUS crește în România: calea Zen

Donciu Ciprian | 9 Feb 2017

Interviu cu Ciprian Donciu, Country Manager Romania & Hungary, ASUS, despre poziționarea firmei pe piața românească, rezultatele obținute în 2016 și planurile de viitor.

În toamna lui 2016 ați lansat în România gama de telefoane inteligente ZenFone 3. Câte unități ați vândut în total până la finele anului trecut?

Pentru prima dată de la aducerea telefoanelor ZenFone pe piața românească, acestea au fost disponibile spre vânzare pe întreaga durată a anului. Generația anterioară fusese bine primită de utilizatori și exista o gamă diversă pe rafturile magazinelor, incluzând: ZenFone 2, ZenFone Laser, ZenFone Selfie, ZenFone Max. În acest context, în toamnă, au sosit noile modele ZenFone 3, cu un design nou, foarte reușit și apreciat, cu performanțe peste medie și un preț competitiv. Am reușit să ne atingem planul propus pe 2016, și anume de 100.000 de unități.

Ce obiective de business vă propuneți pe partea de telefoane în România, în 2017? Pe ce canale vor fi disponibile, se vor regăsi și în ofertele operatorilor?

Anul acesta vrem să dublăm cifra din 2016, să vindem 200.000 de telefoane ZenFone și să ne consolidăm prezența în piață.

Telefoanele sunt disponibile prin intermediul distribuitorilor și a partenerilor autorizați. Clienții le vor putea cumpăra din majoritatea magazinelor, fie ele online sau tradiționale, specializate sau retail. Momentan nu căutăm cu orice preț să intrăm în ofertele operatorilor, prioritatea rămane consolidarea brandului, a cotei de piață.

Care sunt atuurile telefoanelor ZenFone, pe ce mizați?

Trecerea la generația ZenFone 3 a constituit un pas uriaș din toate punctele de vedere. Designul este premium, ZenFone îmbină elegant sticla și metalul, colțurile sunt rotunjite, iar corpul este foarte subțire. ZenFone 3 a primit mai multe premii pentru design, cum ar fi Computex 2016 d&i Award.

Dotările tehnice sunt peste medie. De pildă, vârful de gamă, ZenFone 3 Deluxe a fost printre primele telefoane echipate cu 6 GB memorie RAM. Din specificațiile lui amintesc procesorul Qualcomm Snapdragon 821, un ecran Super AMOLED de 5.7” Full HD, ce acoperă 79% din suprafața carcasei și camera foto principală cu senzor de 23 MP, diafragmă f/2.0, stabilizare optică a imaginii pe patru axe. Este un telefon construit pentru fotografie.

Gama ZenFone 3 se adresează unor utilizatori diverși. Aceștia pot opta fie pentru un ecran de 5,2”, fie pentru unul de 5,5”. Cei care vor autonomie extinsă au la dispoziție ZenFone 3 Max cu o baterie supra-dimensionată (de 4130 mAh). Camerele foto Pixel Master 3.0 oferă fotografii incredibile, pot fi operate în mod manual în stilul unui DSLR și pot filma video FullHD cu 60 de cadre pe secundă sau 4K, cu stabilizare electronică.

Nu în ultimul rând, fiecare model beneficiază de un preț competitiv, mergând pe ideea echilibrului performanțe-cost. Avem telefoane cu prețuri de la 400 de lei (n.r. ZenFone Go) până la aproximativ 3.300 de lei, în cazul lui ZenFone 3 Deluxe cu 6 GB RAM și 256 GB stocare internă. Feedback-ul pieței este pozitiv, utilizatorii se declară mulțumiți de achiziție și cel mai probabil, vor recomanda ZenFone 3 mai departe.

Cum au mers vânzările de sisteme în 2016?

ASUS comercializează o gamă largă de laptopuri, tratând fiecare segment de utilizatori în parte. Pe lângă notebookurile mainstream, oferim seria ZenBook celor care pun accentul pe design și portabilitate, celebra familie Republic of Gamers adresată pasionaților de gaming, dar care este apreciată și de profesioniștii din domeniul vizual (graficieni, editori, modelatori 3D etc) și gama de portabile convertibile pentru cei care vor flexibilitate și portabilitate.

Dacă până în 2016, ASUS a fost perceput mai mult ca un brand consumer, anul trecut am acordat o atenție sporită segmentului business. Putem spune că laptopurile pentru mediul de afaceri (seriile B și P) au constituit un motor al creșterii vânzărilor. Recent, compania a prezentat un nou model business, e vorba de ASUSPRO B9440UA, care vrea să schimbe paradigma.

Toate seriile de laptopuri au fost reîmprospătate anul trecut, amintesc doar câteva lansări importante: ZenBook 3, ZenBook Flip UX360, ROG GX700 - primul laptop de gaming cu răcire lichidă.

În 2016 au fost comercializate 155.000 de portabile ASUS, iar dintre acestea, cea mai mare creștere o au cele din gama ZenBook.

În ceea ce privește sistemele desktop, acestea vin în completarea business-ului derulat cu integratorii locali care folosesc componentele ASUS. Suntem prezenți în zonele neacoperite de soluțiile locale.

Republic of Gamers e un reper important în lumea gamerilor. Mai nou au apărut jucători noi, cum tratați acest segment?

Republic of Gamers și-a consolidat statutul de cel mai dorit brand de gaming din România și cel mai divers portofoliu de produse pentru sportul electronic. Vânzările ROG pe plan local s-au bucurat de o creștere substanțială. În 2016, ASUS a vândut peste 38.500 de device-uri de gaming, cu peste 45% mai multe față de anul 2015 (26.500 de unități). Trei din patru device-uri de gaming comercializate în România poartă emblema ASUS.

Mai mult, ASUS deține o cotă de 70% din piața locală de laptopuri de gaming, luând în calcul toate modelele dotate plăci video Nvidia GTX.

ASUS Republic of Gamers a dovedit că este un susținător important al comunității de gaming din România. În 2016, ROG a atins două recorduri privind evenimentele de eSPORTs: cel mai lung turneu de gaming offline Join the Republic@AFI Palace Cotroceni (30.09-16.10) și cel mai amplu turneu național acoperind 7 orașe mari (București, Iași, Brașov, Cluj-Napoca, Timișoara, Constanța și Reșița). Cea mai intensă activitate s-a desfășurat în capitală, în centre comerciale precum: AFI Palace Cotroceni, Plaza România, Promenada Mall, ParkLake.

Care vor fi principalele categorii de notebookuri vizate în 2017?

Avem așteptări foarte mari de la seria ZenBook și în general de la segmentul de portabile ultraușoare. Consider că sunt dispozitivele perfecte pentru a îndemna utilizatorii să schimbe un PC vechi cu soluții moderne, mai performante, cu autonomie ridicată și cu un design premium. ZenBook are aceste atribute, are tradiție. Anul acesta, seria ZenBook aniversează 6 ani, iar recent a fost extinsă cu foarte multe tipuri de produse, care acoperă cât mai multe metode de utilizare. Astfel, a apărut laptopul convertibil ZenBook Flip UX360, ZenBook UX501 pentru profesioniști și modelul ZenBook 3 UX390, cel mai mic și mai subțire din serie. Noi produse au fost anunțate la începutul anului: ZenBook 3 Deluxe (UX490), UX430, UX410 etc.

Lansat recent, ZenBook 3 Deluxe este un laptop premium, ultra-subțire și ultra-ușor, care are carcasă de 13" din aluminiu dar integrează un ecran de 14" cu ramă subțire. Acest demers de a maximiza suprafața ecranului în raport cu a carcasei se regăsește la mai multe serii de notebookuri ASUS și nu ar fi fost posibil fără experiență, cercetare și dezvoltare.

Cum priviți piața de tablete?

Pentru noi, tabletele au devenit o nișă. Tabletele ASUS sunt fiabile, acordăm mare atenție la design și vrem să oferim o experiență la nivelul exigențelor unui brand de top.

Ce noutăți ASUS au fost prezentate la CES 2017?

Au fost foarte multe noutăți. Compania a anunțat noile laptopurile de gaming Republic of Gamers ce vor veni echipate cu a șaptea generație de procesoare Intel (GX800VH, G701VI, G752VS, ROG GL502/702 și GL553/753).

Pe partea de telefoane, ASUS a anunțat ZenFone AR - primul telefon din lume compatibil Tango și Daydream, ce oferă experiențe AR (realitate augmentată) și VR (realitate virtuală), precum și ZenFone 3 Zoom – un smartphone cu două camere foto, cu zoom 12X și baterie de capacitate mare, de 5000mAh.

Printre produsele lansate la CES s-au regăsit și monitoarele ProArt PA32U - primul monitor de 32” direct-lit LED 4K UHD HDR, Designo Curve MX38VQ - un display curbat de 37,5” QHD și mini-PC-urile: VivoMini UN65U, VivoMini VC66 și VM65.

Câți angajați are ASUS în România?

Biroul de reprezentanță numără în prezent 26 de oameni. Acoperim vânzările și suportul pe fiecare categorie de produse, coordonarea activității de service, marketing și comunicare.

Conferinţele Agora

Alege conferinta Alege conferinta Alege conferinta Alege conferinta Alege conferinta Alege conferinta
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: 19 octombrie 2017, ora 09:00
  • Info: 2 day course - October 19-20
Participa la conferinta
Conferinta Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: 25 octombrie 2017, ora 09:00
  • Info: 2 day course - October 25-26
Participa la conferinta
Conferinta Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: 26 octombrie 2017, ora 09:00
  • Info: 2 day course - October 26-27
Participa la conferinta
Conferinta Agora
8
noi
2017

Cryptography

  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: 08 noiembrie 2017, ora 09:00
  • Info: 2 day course - November 8-9
Participa la conferinta
Conferinta Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: 16 noiembrie 2017, ora 09:00
  • Info: 2 day course - November 16-17
Participa la conferinta
Conferinta Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: 11 decembrie 2017, ora 09:00
  • Info: 2 day course - December 11-12
Participa la conferinta
Conferinta Agora

Cea mai recentă conferinţă Agora

05 iulie 2017

Intro to Machine Learning:by Dani Livne

Intro to Machine Learning:by Dani Livne

Course Overview: Machine Learning use a set of algorithms which enables computers to solve problems that are classified on a higher complexity level than traditional algorithms. Examples of such [...]

 
Fii la curent cu ultimele noutati agora.ro!