1 milion de tablete în 30 de săptămâni

Radu Cristian | 19 Aug 2013

Vânzările de smartphone-uri și tablete înregistrează creșteri spectaculoase. Putem spune că este momentul lor de glorie. Cristian Radu, Prestigio Team Leader, a avut amabilitatea să ne explice care sunt principalele tendințe din piață, care sunt ingredientele succesului Prestigio și la ce să ne așteptăm în perioada următoare.

Rep.: De câți ani este prezent brand-ul Prestigio în România și cum este el poziționat?

Cristian Radu: Brand-ul Prestigio este un brand propriu Asbis și este prezent în România încă din 2002, iar pe segmentul de tablete din 2011.

Rep.: Care sunt principalii diferențiatori ai brand-ului Prestigio?

C.R.: Ca și poziționare produsele Prestigio fac parte din categoria brand B. Față de ceilalți competitori de tip brand B, încercăm să ne diferențiem prin serviciile oferite clienților, care sunt similare sau apropiate de serviciile oferite de brand-urile A. O să vă dau și câteva exemple în acest sens. De fiecare dată când apar versiuni noi firmaware pentru produsele Prestigio acestea sunt upgrade-ate OTA (over-the-air). Toți ceilalți jucători din categoria brand B fac aceste upgrade-uri prin conectare prin cablu la calculator. Prestigio face acest lucru la fel ca brand-urile A, cum ar fi Samsung, Apple sau Nokia.

Un alt diferențiator este calitatea produselor Prestigio. Datorită volumului mare de tablete pe care Prestigio le vinde în țările din fostul spațiu sovietic, acestea trec în prealabil printr-un proces riguros de control al calității. Din punct de vedere al ratelor de cădere, de RMA, ne apropiem de brand-urile A, suntem în jur de 2,4%, ceea ce pentru un brand care se poziționează ca preț în zona brand-urilor B este foarte bine.

Un al treilea diferențiator ar fi aplicațiile preinstalate. Pe toate dispozitivile Prestigio cu Android, smartphone-uri, tablete sau GPS, oferim în jur de 30 de aplicații preinstalate. O mare parte dintre aceste aplicații, în jur de 90%, sunt gratuite, dar sunt și aplicații care în Google Play sunt pe bani și pe care noi le oferim gratuit pentru o anumită perioadă de timp. Iar după perioada de trial, în calitate de client Prestigio, utilizatorul poate cumpăra aceste aplicații, dacă dorește, la prețuri mai mici decât prețurile oferite în Google Play. Upgrade-urile acestor aplicații se pot instala și ele fără fir, fără o conectare printr-un cablu la un calculator. Acest protocol este denumit NASP – New Application Service Protocol.

Rep.: Calitatea, serviciile oferite și prețul atrăgător sunt deci cheia succesului. Așa ați ajuns să vindeți recent tableta cu numărul 1.000.000.

C.R.: Piața este în creștere, iar vânzarea de tablete Prestigio înregistrează o creștere exponențială. În săptămâna 30, din acest an, s-a vândut tableta Prestigio cu numărul 1 milion, numărând doar de la începutul lui 2013. Este important să subliniez acest lucru, pentru că dacă numărăm tableta cu numărul 1 milion vândută de la început, din 2011, acest lucru s-a întâmplat în martie curent. Se poate observa așadar că vânzările cresc după o curbă exponențială.

Rep.: Ce noutăți Prestigio veți prezenta în perioada următoare?

C.R.: Prestigio activează pe 5 categorii importante de produse: tablete, smartphone-uri, eReader-e, GPS navigator și car videorecorder. Vom lansa noutăți pe fiecare categorie de produse.

În zona tabletelor vom lansa, în perioada septembrie-octombrie, modele cu procesor quad-core, cu cele mai noi versiuni de Android și un design deosebit. Vor fi și tablete cu dimensiuni ale ecranului diferite, cum ar fi cele cu diagonala de 7,85”, față de modelele pe care le avem în prezent. Ne vom apropia mai mult de design-ul liderului de piață.

Pe segmentul smartphone-urilor colaborăm cu lideri de piață, cum ar fi Intel sau Microsoft. Prestigio a lansat deja un telefon cu procesor Intel în țările din regiune și acesta va fi lansat și în România în perioada back-to-school. De asemenea avem în ofertă și telefoane quad-core cu ecrane mari, de 5,3”. Avem în dezvoltare și un telefon cu diagonala de 6”. Tendința este către procesoare quad-core, cu consum redus de energie și ecrane IPS cu Gorilla Glass și deja avem astfel de produse în ofertă.

Pe celelalte game de produse, vom lansa un GPS cu Android, de 7”, care poate fi folosit ca o tabletă, și pe care va putea fi instalată orice aplicație pentru Android, inclusiv aplicații de tip TV, cu antenă și tuner și astfel șoferii vor putea viziona și programe TV, evident nu în timpul condusului.

Constatăm în ultima vreme o creștere explozivă a camerelor video pentru automobile. Acest fenomen este ajutat și de legislație, existând inițiative recente care vor impune folosirea lor în mod obligatoriu, cel puțin de către școlile de șoferi. Folosirea unor astfel de camere video este extrem de importantă mai ales în cazul unor evenimente neprevăzute sau accidente. Înregistrările lor sunt deja acceptate ca probă atât în instanță, cât și de către firmele de asigurare, în astfel de situații. Pe acest segment vom lansa camere video cu rezoluții din ce în ce mai bune, cu rezoluții HD de 720P sau 1080P.

Rep.: O să aveți și o orientare spre cloud computing?

C.R.: Prestigio oferă deja servicii din cloud. Nu este un cloud public, ci este vorba despre un cloud privat prin care Prestigio ține legătura cu clienții. Upgrade-urile se fac prin intermediul acestui cloud. Pentru stocarea de date, imagini sau secvențe video în cloud, deocamdată se lucrează cu aplicații third-party, gen SugarSync, sau Google Drive.

Rep.: Ce cotă de piață aveți în România și cum vă poziționați în trinomul brand A, brand B, brand local (Allview, Eboda, Evolio)?

C.R.: În 2012 creșterea a fost exponențială și Prestigio a pus accentul în primul rând pe piețele mai mari din zonă, dinafara României. La începutul lui 2013, în România, aveam o cotă de piață de doar 2% pe tablete. Deja la jumătatea anului în curs avem o cotă de piață de peste 12% pe unități conform GfK, într-o piață care crește puternic. Ne propunem ca până la sfârșitul acestui an să atingem o cotă de piață de 15%. Piața de tablete din România, pentru 2013, fiind estimată, de către GfK, la 400.000 de bucăți. Părerea mea este că această cifră va fi depășită și că la sfârșitul anului piața va ajunge la peste 500.000. Eu cred că Prestigio poate ajunge la un volum de 70.000 de tablete vândute în România în 2013.

Rep.: Cât timp considerați că se vor mai înregistra astfel de creșteri pe piață? Nu se va ajunge la un moment dat la o saturare a pieței?

C.R.: La un moment dat se ajunge la saturație pe fiecare segment de piață, dar nu cred că acest lucru se va întâmpla nici anul acesta și nici anul viitor. Tabletele și smartphone-urile sunt foarte apreciate de utilizatori, dar au o durată de viață relativ scurtă. Piața nu era educată și din acest motiv multe dintre tabletele vândute până în prezent nu sunt la cel mai ridicat standard de calitate și multe nu se vor mai afla în funcțiune la expirarea perioadei de garanție. Din acest motiv clienții se vor gândi la un al doilea, sau chiar al treilea produs din aceeași categorie. Se va ajunge ca aproape fiecare membru al unei familii să aibă propria tabletă. În prezent se înregistrează creșteri și pe segmentul enterprise, mai ales în tandem cu fenomenul BYOD.

Rep.: OK, piața de tablete este în creștere accelerată. Ce se întîmplă pe piața de eReader-e? Se înregistrează o stagnare sau o scădere a numărului de eReader-e vândute?

C.R.: eReader-ele se află undeva într-o zonă stabilă. Evident faptul că pe orice tabletă poate fi folosită o aplicație de eReader afectează vânzarea lor. Totuși calitatea unei lecturi pe un eReader nu poate fi egalată de calitatea lecturii pe o tabletă sau pe un smartphone. Noi oferim în continuare eReader-e cu eInk, cu diagonale de 6”, produse care sunt apreciate și care se vând bine în continuare.

Rep.: De unde pot fi cumpărate produsele Prestigio de pe piața românească?

C.R.: Suntem prezenți pe rafturile celor mai importanți retaileri. Suntem prezenți în retail-ul online. Produsele noastre pot fi găsite și în ofertele operatorilor și retailer-ilor de telecomunicații. Pe zona SMB produsele pot fi achiziționate prin partenerii autorizati ai distribuitorului Asbis.

Cursurile Agora

Alege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferintaAlege conferinta
  • Unde: București
  • Când: în curând
  • Info: 2 zile
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 1 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora
  • Unde: Bucharest, Romania
  • Când: în curând
  • Info: 2 day course
Participa la curs
Cursul Agora

Cea mai recentă conferinţă Agora

12 decembrie 2017

Data Centers & IT Infrastructure Management

Data Centers & IT Infrastructure Management

Viitorul este în cloud, mobil și social. Fenomenul Internet of Things devine și el realitate. În 2020 pe glob vor exista 50 de miliarde de dispozitive, care vor produce 35 zettabytes de [...]

 
Fii la curent cu ultimele noutati agora.ro!